اقامت گردشگران نوروزی در مدارس آذربایجان‌شرقی ممنوع است


اقامت گردشگران نوروزی در مدارس آذربایجان‌شرقی ممنوع است

تبریز-ایرنا- مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل شرایط خاص کرونایی هر گونه اقامت گردشگران نوروزی در مدارس، مهمانسراها و چادرزنی در محوطه های بیرونی در این استان ممنوع است.

احمد حمزه زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این ممنوعیت در خصوص اقامت گردشگران علاوه بر مراکز فوق، اقامتگاه های سایر دستگاه‌های دولتی را نیز شامل می شود که این تصمصم به دلیل لزوم رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان شرقی اتخاذ شده است.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان پیشرو در رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی در سطح کشور نام برد و اظهار داشت: اتاق‌های مراکز اقامتی استان برای نخستین بار در کشور پس از ضدعفونی کامل، پلمب شده و تنها با حضور مسافران فک پلمب می‌شوند.

حمزه زاده ادامه داد: به همین منظور طی نوروز ۱۴۰۰ پذیرش مسافران به همین شکل تداوم خواهد داشت و در صورت نیاز به مراکز اقامتی بیشتر، با هماهنگی کمیته نظارتی جامعه هتل‌داران استان، مراکزی که توانایی رعایت شیوه نامه ها در سطح مراکز رسمی را داشته باشند، اقدام به پذیرش مسافر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای سفری ایمن در نوروز ۱۴۰۰ تعاملات هوشمند بین کنشگران صنعت گردشگری و همچنین ارائه خدمات هوشمند در مراکز ارائه دهنده خدمات امری الزامی است، یادآوری کرد: با اجرای این طرح ها اطمینان خاطر برای گردشگران فراهم می شود، از این رو در تحقق این امر هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های استانی و شهری عاملی موثر و نتیجه بخش خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر