تعاونی ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود


تعاونی ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود

بوشهر- ایرنا- سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه و کشتی پهلوانی گفت: در تعامل صورت گرفته با یکی از بانک‌ها با هدف توسعه زیر ساخت‌های ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی تعاونی این رشته ورزشی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهرعلی باران چشمه روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان بوشهر افزود: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برگرفته از تقوا، ایثارگری، گذشت، دستگیری و تواضع بین جامعه ورزشکاران است.
وی بیان کرد: با وجود اینکه رشته ورزشی یاد شده در دنیا به نام ایران ثبت و ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ملی ما دارد ولی از لحاظ اعتباری شرایط مناسبی نداشته و نیازمند حمایت ویژه است.
باران چشمه اظهار داشت: در زمان حاضر جذب ورزشکاران جدید به رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در اولویت کار فدراسیون قرار دارد که برای تحقق این مهم راهکارهای متنوعی پیش‌بینی شده‌است.
وی افزود: باید در این رشته‌ها نیز همانند سایر رشته‌های ورزشی پرطرفدار مثل فوتبال، جودو و تکواندو تسهیلاتی برای قهرمانان آن تدارک دیده شود تا ورزشکاران بیشتری جذب رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شوند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: این اداره کل نگاه ویژه‌ای به ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد و در همین ارتباط احداث دومین سالن اختصاصی این رشته‌ را در دشتستان تدارک دیده‌است.

احمد بهروزیان‌فرد افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، نبود زیر ساخت مناسب برای این رشته بود مجهزترین زورخانه کشور با هماهنگی فدراسیون طی مدت ۷۵ روز در بوشهر راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: جذب حامی مالی و برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری برای گسترش این رشته باید در دستور کار هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در استان بوشهر قرار دارد.
در این آیین محسن بحیرایی رئیس پیشین این هیات به مدت چهار سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران