انتخابات 1400 تاثیرگذارترین عرصه همایش ملی ایرانیان است


انتخابات 1400 تاثیرگذارترین عرصه همایش ملی ایرانیان است

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال آینده به طور قطع تاثیرگذارترین عرصه همایش ملی ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این شرایط حساس دنیا نظاره گر تصمیم و عملکرد ملت ایران است و همه در انتظار این هستند که این مردم چگونه عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای همانند دوره‌های گذشته، دموکراسی ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشند.

ایرانی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم گفتمان جمهوری اسلامی که مبتنی بر رای ملت است را تثبت و این عزت را در دنیا مشروعیت دهیم باید حضور پرشوری در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: رئیس جمهوری نماینده و منتخب یک ملت است و اگر این منتخب دارای پشتوانه قوی باشد از جایگاه بهتری در دنیا برخوردار می‌شود.

‌ی با به تاکید براینکه انتخابات حداقلی مورد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیست بیان کرد: حضور آگاهانه مردم در عرصه انتخابات، امانتداری، حق‌الناس بودن رای مردم، درمان دردهای مزمن جامعه و تقویت اقتدار و عزت کشور همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

ایرانی اضافه کرد: کسانی که با دادن کد اشتباه باعث دلسردی و ایجاد یاس در بین مردم می‌شوند در مسیر مردم، آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب حرکت نمی‌کنند و این افراد باید بدانند که مردم امروز از آگاهی وبلوغ سیاسی لازم برخوردار هستند و درست را از نادرست به خوبی تشخیص می‌دهند.

وی تاکید کرد: قانون اساسی حق رای را برای مردم زیر فصل حقوق ملت قرار داده و این حق در حقیقت به عنوان حق اراده حاکمیت به شمار می‌رود و مردم با حضور در انتخابات در تکمیل حاکمیت جمهوری اسلامی نقش آفرینی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای ملت شکل می‌گیرد و دموکراسی و مردم سالاری دینی با حضور، مشارکت و رای مردم تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شوراها به عنوان مجلس محلی و روستایی به شمار می‌روند اضافه کرد: هرچند وجود برخی آفت‌ها، معایب و نارسایی‌ها باعث بروز برخی تخلف‌ها در شوراها منجر به نگرانی شده‌است اما می‌توان با انتخابی درست، آگاهانه و سالم افراد شایسته‌ای را برای سیاست‌گذاری شهر و روستا انتخاب کرد.

انتخابات 1400 تاثیرگذارترین عرصه همایش ملی ایرانیان است

به گفته ایرانی، اعضای شوراها به عنوان افراد تاثیرگذار در اداره امور شهر و روستا باید افرادی پاکدست، آگاه به امور شهری و روستایی و دارای تخصص باشند و بتوانند مسائل شهر را رصد و تصمیم گیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۲۰ اسفند زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر است، گفت: افرادی که تمایل دارند به عنوان داوطلب خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند با مراجعه به فرمانداری‌ها، مدارک خود را تحویل و با گرفتن کد رهگیری ثبت نام خود را قطعی کنند.

ایرانی اضافه کرد: اجرای مر قانون، امانتداری، سلامت، پایبندی به قانون و توجه به مشارکت به عنوان یک مولفه اصلی از ابزار انتخاب به شمار می‌رود که مجریان امر تلاش می‌کنند به این اصول پایبند باشند.

وی در باره تائید صلاحیت‌ها گفت: در تائید و رد صلاحیت‌ها نباید سلیقه‌ای عمل کرد بلکه باید براساس قانون، مراجع چهارگانه و مستند اقدام کرد.

ایرانی با تاکید براینکه کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند به ما اعتماد می‌کنند اضافه کرد: براین اساس افراد باید یقین داشته باشند هیات‌های اجرایی مدافع صلاحیت آنها هستند و تلاش می‌شود آبروی آنان حفظ شود.

وی یادآور شد: همچنین هیات‌های نظارت نیز در عرصه انتخابات حضور جدی خواهند داشت و براساس قانون هیات‌های اجرایی با نظارت با هم تعامل لازم را دارند و برای داشتن انتخاباتی آرام و همراه با امنیت لازم به وظایف خود عمل می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا یک هفته فرصت تبلیغات انتخابات را از طریق فضای مجازی دارند و در این مدت حق نصب هیچ عکس و پوستری در سطح معابر را ندارند همچنین در انتخابات ریاست جمهوری نیز تبلیغات به مدت ۲ هفته از طریق رسانه ملی و فضای مجازی است و برگزاری هرگونه تجمع، تبلیغات خیابانی و کارناول‌های انتخاباتی در سطح شهر و روستا ممنوع است.

وی در باره برخی سفرهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به شهرها اضافه کرد: این داوطلبان هنوز ستادی ندارند و برای سفر به شهرهای مختلف و برخی امور حفاظتی باید درخواست بدهند تا روال قانونی طی شود.

انتخابات 1400 تاثیرگذارترین عرصه همایش ملی ایرانیان است

ایرانی تاکید کرد: اجازه هیچ فعالیت تبلیغاتی زود هنگام انتخاباتی به هیچ کسی داده نمی‌شود و همه ملزم به رعایت قانون هستند تکرار این تخلف‌ها می‌تواند در رد صلاحیت آنها تاثیر گذار باشد.

وی گفت: شفافیت هزینه‌های انتخاباتی همیشه مورد نظر مردم و دولت بوده و در این زمینه لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارسال شده‌است اما هنوز این لایحه تصویب نشده و به دست ما نرسیده‌است اما ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با رصد دقیق، با اینگونه تخلف‌ها برخورد می‌کند و اگر مردم گزارشی در این مورد داشته باشند باید دستگاه قضا را در جریان قرار دهند.

ایرانی ادامه داد: مردم هوشیارتر از این هستند که برخی از افراد بتوانند با رفتارها، حرکت‌ها و هزینه‌های غیر متعارف رای آنان را جمع کنند و این افراد به شعور مردم احترام بگذارند و با بداخلاقی فضای ناسالمی را برای انتخابات فراهم نکنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدانند مردم از دروغ بیزار هستند به همین دلیل همه داوطلبان با رعایت قانون به مردم احترام بگذارند و بدانند رای آوردن برای کسانی که صادق هستند، سخت نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شمار شعبه‌های رای گیری انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۸۳۶ شعبه در سال ۹۶ با ۱۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۴۲ شعبه و شمار صندوق‌های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۹۶۱ شعبه با ۱۶.۰۶ درصد به ۹۲۸ صندوق افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر باید برای ۴۳۷ شورا یکهزار و ۴۹۳ عضو انتخاب کنند که از این شمار ۲۱۰ عضو در قالب ۴۰ شورای شهر و یکهزار و ۲۸۳ عضو در قالب ۳۹۷ شورای روستایی انتخاب می‌شوند.

ایرانی بیان کرد: دشتستان با ۱۰۶ شورا و ۳۶۸ عضو شورا بیشترین تعداد شوراهای شهر و روستا و کنگان با ۱۲شورا و ۴۸ نفر عضو کمترین شمار شوراها را در استان بوشهر دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا