مراکز درمانی فارس در آماده باش کرونا قرار گرفتند


مراکز درمانی فارس در آماده باش کرونا قرار گرفتند

شیراز-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضمن قدردانی از تلاش بیمارستان‌های استان فارس در خط مقدم پیکار با بیماری کرونا، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان، به تمام مراکز درمانی استان فارس، اعلام آماده باش کرد.

مهرزاد لطفی، یکشنبه در دویست و هفتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این بحران نه تنها بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی، بلکه بیمارستان‌های غیردانشگاهی و خصوصی نیز با تلاش شبانه روزی در مقابله با کووید۱۹، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را حمایت کردند.

وی، با اعلام این هشدار که غفلت از رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم با خطر نگران کننده افزایش آمار مبتلایان و تهدید سلامت عمومی همراه است، اظهار داشت: هر گونه سهل انگاری در این زمینه، موجب به خطر افتادن جان کارکنان بهداشت و درمان نیز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری به مرکز استان و حضور در تجمع‌ها به ویژه در مراکز خرید بدون رعایت فاصله فیزیکی و توصیه‌های بهداشتی، خودداری کنند.

لطفی، تامین سلامت عمومی را نیازمند مشارکت همه افراد جامعه دانست و تاکید کرد: مردم برای مهار بیماری کووید۱۹ و کاهش آمار مبتلایان، باید از هرگونه اقدام خطرساز پرهیز کرده و با جدی گرفتن اصول بهداشتی، مانع از تهدید سلامت و جان عزیزانشان شوند.

وی، ضمن پیگیری روند نمونه گیری‌های تشخیصی در استان فارس گفت: گسترش میزان شناسایی مبتلایان در شرایط کنونی یک اولویت است و به همین سبب لازم است نمونه گیری‌ها در این استان افزایش یابد.

کرونا در کمین شلوغی‌های پایان سال

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا کنون، نسبت به خطر تشدید بیماری و افزایش مبتلایان به کرونا در این استان هشدار داد.

اورنگ ایلامی اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تا به حال، ۶۵۴ هزار و ۴۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۷ هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گفته وی، همچنین از ابتدای اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۲ هزار و ۵۷۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۴۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۱هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

ایلامی، شمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم را که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، ۵۵۱ نفر اعلام و بیان کرد: کرد: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: با جان باختن سه نفر دیگر بر اثر این بیماری در روز گذشته (شانزدهم اسفندماه ۹۹) مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به سه هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است.

ایلامی اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون نیز ۱۷۲ هزار و ۱۳۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌های این استان ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ و ویروس جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی در استان خوزستان و همچنین با توجه به میزان بالای سرایت و کُشندگی ناشی از این ویروس خطرناک، از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با استناد به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر به مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز در کشور، همگان باید این هشدار را جدی بگیرند و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

ایلامی، با بیان اینکه بی توجهی به اصول بهداشتی با خطر افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان همراه است، از مردم خواست برای مراقبت از خود و اطرافیان، استفاده مدام از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها به ویژه در مکان‌های پُرتردد و شلوغ را بسیار جدی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول