تفاهمنامه احداث ساختمان کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان مرکزی منعقد شد


تفاهمنامه احداث ساختمان کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان مرکزی منعقد شد

اراک - ایرنا - تفاهم‌نامه احداث ساختمان مشترک بین وکلا و کارشناسان رسمی استان مرکزی در پنجمین نشست کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه منعقد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این جلسه تفاهمنامه ای از سوی دکتر ادیب زاده، رئیس کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه، رئیس هیان مدیره کارشناسان رسمی استان مرکزی و رئیس هیأت مدیره مرکز وکلای استان مرکزی برای احداث ساختمان مشترک بین وکلا و کارشناسان رسمی استان مرکزی امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد ساختمان مشترکی برای مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان مرکزی در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۲۰ متر در اراک احداث شود.

نایب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به این تفاهمنامه بیان کرد: به زودی عملیات اجرایی احداث ساختمان مشترک مرکز وکلا و کارشناسان رسمی استان مرکزی با حضور دکتر بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه آغاز می‌شود.

ادیب زاده با اشاره به برنامه‌های کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار داشت: کمیسیونی که ما هم اکنون در آن فعالیت می‌کنیم هدف اصلی آن حمایت از مجموعه وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، پرسنل اداری، خدماتی، پشتیبانی و تمامی افرادی است که به نحوی با مرکز ارتباط دارند.

وی تاکید کرد: همانطور که ما برای وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده به دنبال حق آنها و مطالبه‌گری این افراد هستیم، باید برای سایر افراد فوق هم به دنبال مطالبه گری باشیم.

وی با بیا اینکه در این کمیسیون برای حمایت از وکلا تفاوتی بین اینکه وکیل کانون و وکیل مرکز وکلا نیست، بیان داشت: ما در این کمیسیون از همه وکلا حمایت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه، بیان داشت: هدف این کمیسیون خدمت به همه شهروندان است چرا که نفس تشکیل این کمیسیون حفظ حقوق عامه بوده است. دکتر ادیب زاده ادامه داد: در زمانی که قانونگذار مرکز وکلا را تاسیس کرد به دنبال این بود تا این مرکز، حقوق شهروندان را مطالبه گری کنند لذا روشن است که مرکز وکلا الزاما برای احیای حقوق عامه آفریده شده تا در این راستا خدمت رسانی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اعضای کمیسیون در مسیر احقاق حقوق عامه نباید از هیچ چیزی بترسند و باید با قدرت کارشان را ادامه دهند چرا که هدف همه ما خدمت است.

دکتر ادیب زاده با اشاره شیوع گسترده ویروس کرونا نیز بیان داشت: رایزنی های لازم در زمینه تزریق واکسن کرونا برای وکلای دادگستری در مرکز وکلا قوه قضائیه به همت دکتر بهادری جهرمی انجام شده و به زودی نتایج مطلوب آن اعلام می شود.

رئیس کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه در ادامه با اشاره به نقش مرکز وکلا در احقاق حقوق عامه اظهار کرد: در آیین نامه ما یک کمیته داریم تحت عنوان کمیته حقوق عامه که وظیفه آن احیای حقوق عامه است تا بتوانیم بیشتر به مردم نزدیک شویم و خدماتی بیشتری در این راستا ارائه دهیم.

وی ادامه داد: موضوعاتی از جمله آلودگی هوا، محیط زیست، جامعه وکلا، کشاورزان و صنعتگران و سایر اقشار جامعه از موضوعاتی است که در این کمیسیون بررسی و پیگیری می‌شود چرا که همه تاکید ما این است که کمیته وسیع و علمی تشکیل گردد تا در موضوعات مختلف برای همه اقشار جامعه مطالعه گری کنیم.

ادیب زاده تاکید کرد: ما باید از حقوق عامه دفاع کنیم و فرقی بین اینکه آن جامعه وکیل باشد یا صنعتگر نیست و ما باید از تمام اصناف در راستای حقوق آنها حمایت کنیم.

نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه با اشاره به خدمات معاضدتی از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام داشت: در ایام نوروز انجام امور معاضدتی وکلا به صورت اختیاری است.

ادیب زاده در ادامه از پیش‌بینی صندوق انتقادات و پیشنهادات در مرکز وکلای استانی خبر داد و گفت: به زودی طی نامه‌ای به هیات مدیره استانی اعلام می‌کنیم که یک صندوق انتقادات و پیشنهادات برای کمیسیون صیانت و حمایت پیش بینی و در محل مرکز وکلای هر استان نصب شود.

رییس کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه تصریح کرد: باید کمیته صلح و سازش در هیأت مدیره هر استان تشکیل شود تا قبل از ثبت شکایت از وکیل یا کارشناسان و مشاوران خانواده، ابتدا آن موضوع در کمیته صلح و سازش مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها