بهترین راه تربیت فرزندان مفاهیم قرآنی می باشد


بهترین راه تربیت فرزندان مفاهیم قرآنی می باشد

ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم در سطح جامعه به ویژه در میان جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر می‌خواهیم فرزندان خود را تربیت کنیم راهش مفاهیم قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان دشتی روز یکشنبه (17 اسفند) با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«حجت الاسلام عبدالحسین مصلح» نیز در این نشست به اجرای ۸۵۰ ویژه برنامه قرآنی در پنج سال اخیر در شهرستان دشتی اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان دشتی رضایت بخش بوده و اقدامات تاثیرگذاری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر خانواده ها با قرآن کریم در این شهرستان صورت گرفته است.

امام جمعه خورموج با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم در سطح جامعه به ویژه در میان جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرزندان خود را تربیت کنیم راهش مفاهیم قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان دشتی همواره پایبند به قرآن هستند، بیان کرد: مردم دشتی به صورت مستمر در جلسات قرآنی حضور پیدا می‌کنند و زندگی خود را با قرآن کریم آموخته کرده اند و تا زمانی که به قرآن پایبند باشیم گمراه نخواهیم شد.

مصلح از رشد و شکوفایی قرآن در روستای چارک خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه قرآن و عترت امروز همه روستاها به ویژه روستای چارک به عنوان الگویی برای کشور محسوب می‌شوند.

«عبدالهادی فقهی زاده» نیز در این نشست با بیان اینکه به زودی بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود، اظهار داشت: معرفی بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایرانی فرصتی ارزشمند برای این استان خواهد بود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت های قرآنی روستای چارک اشاره کرد و ادامه داد: برای اولین بار ایده طرح ملی روستای قرآنی کشور برگزار شد که تلاش داریم روستای چارک دشتی به عنوان اولین روستای قرآنی کشور معرفی کنیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه قرآن و عترت در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت دوازدهم وفاق خوبی بین مؤسسات قرآنی ایجاد شده است است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: معلمان می‌توانند فرهنگ قرآنی در سطح جامعه توسعه بدهند.

پایان پیام/647

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی