طرح بیمه آتش‌سوزی مزارع و باغ ها تدوین شد


صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: طرح بیمه آتش‌سوزی باغ ها و مزارع براساس رویکردهای جدید صندوق بیمه کشاورزی تهیه و تدوین شده است.

بانکداری ایرانی- صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: طرح بیمه آتش‌سوزی باغ ها و مزارع براساس رویکردهای جدید صندوق بیمه کشاورزی تهیه و تدوین شده است.

به گزارش روز یکشنبه صندوق بیمه کشاورزی، این صندوق در پی تدوین طرح‌های مختلف بیمه‌ای برای انواع فعالیت های کشاورزی از آغاز تاسیس تاکنون، حوادث مختلفی در زیر بخش های مختلف کشاورزی را بیمه کرده و همواره می ­کوشد تا با گسترش کمی و کیفی شرایط بیمه، دغدغه تولیدکنندگان بخش کشاورزی را کاهش داده و همواره در حال رصد مخاطرات بر تولیدات کشاورزی است.

شرایط بیمه آتش سوزی مزارع و باغ ها شامل آتش سوزی غیرعمد، ناشی از صاعقه، خسارت ناشی از برخورد جسم خارجی، سقوط هواپیما، انفجار مین و بقایای انفجاری از زمان جنگ و سقوط سیم های انتقال برق در اثر طوفان می شود.

در بیمه مزارع، صدور بیمه نامه از زمان ابلاغ حق بیمه ها تا قبل از برداشت مطابق تقویم زراعی هر محصول انجام می شود و مدت بیمه آتش سوزی ۲۴ ساعت پس از صدور تا پایان برداشت محصول است.

شرایط بیمه آتش سوزی باغات ضریب خطر برابر یک درصد است و بیمه گذار در هر زمان و قبل از وقوع خسارت می تواند نسبت به خرید بیمه اقدام کند.

همچنین درخت میوه، یکسال شمسی از زمان صدور بیمه نامه محصول، از ظهور گل تا پایان برداشت محصول و درخت از زمان باردهی و بعد از باردهی شامل بیمه آتش سوزی می شود.

در بیمه آتش سوزی مزارع و باغ ها سهم دولت ۵۰ درصد کل حق بیمه است.

به گزارش ایرنا، سالیانه نزدیک به ۱.۵ میلیون بیمه نامه از سوی صندوق بیمه کشاورزی، صادر و طیف گسترده ای از ریسک‌های رایج بخش از جمله سیل، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری های دام و طیور را زیر پوشش حمایتی خود قرار می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید