امام‌جمعه مهریز: آموزش کاشت درخت از مدارس آغاز شود


امام‌جمعه مهریز: آموزش کاشت درخت از مدارس آغاز شود

یزد- ایرنا- امام‌جمعه مهریز گفت: فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی اهمیت بسزایی در مناطقی که عرصه های بیابانی دارد، برخوردار است، لذا این کار را باید از مدرسه با حضور دانش‌آموزان آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی عصریکشنبه در آیین غرس ۳۱۳ اصله نهال به یاد همین تعداد شهید شهرستان و بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ( ۱۵ الی ۲۱ اسفند ) که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد، افزود: باید نسل جوان بیش از همه توجه به درختکاری و نگهداری آن داشته باشد.

وی با تاکید به حفظ درختان و منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و اخلاقی، ادامه داد: همه ساله به مناسبت روز درختکاری در شهر و مناطق روستایی نهال‌های مثمر و غیرمثمر کاشته می شود، باید برای حفظ آنها و رسیدگی به درختان همه همکاری کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز ، کاشت درخت را صدقه جاریه و مورد سفارش دین اسلام و ائمه اطهار (ع) ذکر کرد و گفت: این کار نقش مهمی در سالم‌سازی آب و هوا دارد و نه تنها یک روز و یک هفته بلکه سالانه مورد عنایت مردم و مسوولان و نسل جوان قرار گیرد.

محی‌الدینی تصریح کرد: اگر علاقه‌مند به حفظ باغ شهر بودن مهریز هستید، علاوه بر حفظ باغ ها و منابع عظیم موجود برای غرس نهال بر حسب ضرورت در شهر و مناطق روستایی در قالب برنامه عملی موضوع پیگیری شود که تحقق آن برای شهرستان لازم است.

امام جمعه مهریز از مسوولان اداره منابع طبیعی و تمامی افرادی که برای حفظ عرصه‌های موجود به خصوص جلوگیری از تغییر اراضی و باغ های شهرستان همکاری و فعالیت دارند قدردانی کرد و یادآور شد: تغییر کاربری اراضی ملی و باغ ها در سال‌های اخیر موجب نارضایتی مردم شد.

به گفته محی الدینی باید مردم و مسوولان با همکاری هم از تخریب باغ ها و تغییر کاربری اراضی جلوگیری کنند و وظایف قانونی خود را در حفظ سرمایه موجود انجام دهند که هرگونه بی تفاوتی و بی توجهی به آن اصلا پذیرفته شده و قابل قبول نیست.

در این مراسم به مناسبت هفته منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری و گرامیداشت یاد و خاطره ۳۱۳ شهید شهرستان مهریز با حضور امام جمعه و، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در جنب پاسگاه میانکوه ۳۱۳ اصله نهال کاشته شد و این بوستان به نام بوستان «یاس نبی: نامگذاری شد .

از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۰ هزار اصله انواع نهال مثمر و غیرمثمر به خصوص از ارقام سنجد تلخ و شیرین، عناب، اقاقیا ، زبان گنجشک و کاج و سرو در شهرستان مهریز توزیع شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و حدود ۳۵ درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر