مردم تفت نسبت به  تقسیم حوزه انتخابیه شان ناراضی هستند


مردم تفت نسبت به  تقسیم حوزه انتخابیه شان ناراضی هستند

یزد-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرستان تفت گفت: سال هاست به این منطقه در تقسیم حوزه انتخابیه اجحاف شده و مردم آن ناراضی و همچنان به این موصوع اعتراض دارند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین بهارستان در نشست شورای اسلامی شهرستان که با حضور نماینده مردم شهرستان های یزد، اشکذر و بخش ندوشن میبد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: تفت با حدود ۳۰۰ پارچه آبادی و روستا به صورت پراکنده همواره به بهانه نزدیکی با مرکز استان یزد مورد بی مهری قرار دارد.

وی ادامه داد: گستردگی و وجود ده ها روستای محروم در منطقه یک نماینده مستقل را می‌طلبد ولی از حدود ۲۰ سال پیش، تفت از لحاظ حوزه انتخابیه در کنار شهرستانی با تقریبا ۲ برابر جمعیت و بدون هیچ مرز مشترکی قرار گرفت که موجب نارضایتی و اجحاف در حق مردم شهرستان، به ویژه روستاییان شد.

وی تصریح کرد: اولین خواسته مردم اصلاح حوزه انتخابیه است که حدود ۲۰ سال نسبت به این موضوع اعتراض دارند، هنوز صدای دادخواهی آنها به جایی نرسید.

رییس شورای اسلامی شهرستان تفت ادامه داد: حضور نماینده یزد به عنوان رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بارقه امیدی را در دل مردم ایجاد کرد تا این بی عدالتی در تقسیم حوزه های انتخابیه به نفع مردم اصلاح شود.

وی خواسته دیگر مردم را اصلاح قانون تخریب باغ ها عنوان کرد و یادآور شد: در قانون باغ های بزرگ ۱۰ هزار مترمربع همچون شمال کشور با باغ های چندصد متری همچون باغ های انار تفت، یکسان دیده شد و همین موضوع سبب سوء استفاده عده ای از این راهکار قانونی شده و به قلع و قمع درختان و ساخت و ساز ویلا در باغ های انار پرداختند و اگر این روند ادامه یابد باید نام باغشهر را از تفت برداشت.

همچنین نماینده بخش مرکزی شهرستان تفت در این نشست به موضوع فعالیت معدن مس « دره زرشک » پرداخت و گفت: حدود ۲۰ سال است که کارشناسان محیط زیست و وزارت نیرو نظر کارشناسی دادند که بهره برداری از این معدن به ضرر منطقه و مردم شهرستان و استان یزد است.

سید محسن شجاع الساداتی اضافه کرد: مسوولان همواره بر نظر کارشناسی تأکید دارند ولی مانند کسی است که آن قدر استخاره می کند تا خوب بیاید! و مدام کارشناسان را عوض می کنند تا یکی نظر موافق بدهد.

وی با بیان اینکه «معادن وجب به وجب شهرستان تفت را شخم زدند»، گفت: مشخص نیست که درآمد حاصل از این معادن به کجا می رود و فقط آثار مخرب آن برای منطقه باقی ماند.

غلامرضا رکوعی نماینده شهر نیر در شورای شهرستان هم در این نشست خواهان حمایت از طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی با شاغلان در صحن مجلس شد.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر هم در این نشست قول مساعد داد تا مطالبه های مردم تفت که از سوی نمایندگان شورای این شهرستان مطرح شد را بررسی و پیگیری کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس یازدهم دارد، تفت که در حد فاصل یزد و اشکذر قرار دارد، یا شهرستان میبد یک نماینده دارد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین بهارستان در نشست شورای شهرستان تفت با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: تفت با قریب به ۳۰۰ پارچه آبادی به صورت پراکنده همواره به بهانه نزدیکی مرکز شهرستان به مرکز استان مورد نامهری قرار گرفته است.

رئیس شورای شهرستان تفت ادامه داد: گستردگی و وجود ده ها روستای محروم در شهرستان خود یک نماینده مستقل را می‌طلبد ولی از حدود ۲۰ سال پیش تفت در حوزه انتخابیه در کنار شهرستانی با تقریبا سه برابر جمعیت و بدون هیچ مرز مشترکی قرار گرفته که موجب نارضایتی و اجحاف در حق مردم شهرستان، به ویژه روستاییان تفت شده است.

وی تصریح کرد: اولین خواسته مردم شهرستان تفت اصلاح حوزه انتخابیه است که حدود ۲۰ سال این اعتراض به صورت مداوم وجود داشته است ولی هنوز صدای دادخواهی مردم تفت به جایی نرسیده است.

رییس شورای شهرستان ادامه داد: حضور نماینده یزد به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بارقه ی امید را در دل مردم تفت ایجاد کرده تا این بی عدالتی در تقسیم حوزه های انتخابیه به نفع مردم اصلاح شود.

وی خواسته دیگر مردم تفت را اصلاح قانون تخریب باغ ها عنوان کرد و افزود: در قانون باغ های بزرگ چند ده هزارمتری همچون شمال کشور با باغ های چندصد متری همچون باغات انار تفت، یکسان دیده شده و همین سبب سوء استفاده عده ای از این راهکار قانونی شده و به قلع و قمع درختان و ساخت و ساز ویلا در باغات انار تفت روی آوردند و اگر این روال ادامه یابد باید نام باغشهر را از تفت برداشت.

نماینده بخش مرکزی در این نشست هم به موضوع معدن مس دره زرشک پرداخت و گفت: حدود ۲۰ سال است که کارشناسان مختلف محیط زیست و وزارت نیرو نظر کارشناسی دادند که بهره برداری از این معدن به ضرر منطقه و مردم شهرستان و استان است.

سید محسن شجاع الساداتی اضافه کرد: مسئولان مختلف همواره بر نظر کارشناسی تأکید دارند ولی مانند کسی است که آن قدر استخاره می گیرد تا خوب بیاید! و مدام کارشناسان را عوض می کنند تا یکی نظر موافق دهد.

وی با بیان اینکه معادن وجب به وجب شهرستان تفت را شخم زده اند، گفت: مشخص نیست که درآمد حاصل از این معادن به کجا می رود و فقط اثرات مخرب آن برای منطقه باقی مانده است.

غلامرضا رکوعی نماینده شهر نیر در شورای شهرستان هم در این نشست خواهان حمایت از طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی با شاغلین در صحن مجلس شد.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر هم در این نشست قول مساعد داد تا مطالبه های مردم تفت که توسط شورای این شهرستان مطرح شد را بررسی و پیگیر کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !