40 درصد واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله زده دنا آوار برداری شد


40 درصد واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله زده دنا آوار برداری شد

یاسوج- ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 40 درصد واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله زده دنا آوار برداری شده است و تا یک ماه آینده آوار برداری به پایان می رسد.

حسین جنتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های زمانی و شرایط ناپایدار جوی با استقرار بیش از ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و راه سازی از جمله بیل مکانیکی، لودر و کامیون؛ کار آوربرداری واحدهای تخریب شده ادامه دارد.

وی افزود: ۱۰ استان معین با ارسال تجهیزات در اجرای طرح آوار برداری در مناطق زلزله زده سی سخت مشارکت دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بازسازی واحدهای مسکونی درمناطق زلزله‌زده با مشارکت و محوریت مردم انجام می‌شود و دولت و مجریان بازسازی نیز نقش حمایتی، هدایتی و کنترل‌کننده دارند.
جنتی عنوان کرد: تلاش می‌شود نظرات، خواسته‌ها و حضور فعال و آگاهانه مردم در اجرای طرح‌های بازسازی به نحوی که علاوه بر رضایتمندی مردم از بعد موفقیت در پیشبرد اهداف، نتایج قابل قبولی داشته باشد اعمال شود.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و یک هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار