300 اصله نهال برای یادبود نام‌آوران اهدای عضو در ملایر غرس شد


300 اصله نهال برای یادبود نام‌آوران اهدای عضو در ملایر غرس شد

همدان- ایرنا- 300 اصله نهال برای یادبود نام‌آوران اهدای عضو روز یکشنبه همزمان با گرامیداشت هفته درختکاری طی آیینی در بوستان نفس شهر ملایر غرس شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه ملایر در این آیین ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری، اظهار داشت: همه باید برای توسعه فرهنگ درختکاری و حفظ منابع آب، خاک و محیط زیست بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری، بر لزوم کاشت نهال مثمر، کارآمد و چندمنظوره همچون درخت زیتون تاکید کرد و افزود: زیتونی درختی همیشه سبز و پایدار و ساختار آن برای فضای سبز و زیبایی شهر مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ درختکاری باید در وجود همه ما نهادینه شود ادامه داد: باید از قطع درختان به صورت غیرقانونی جلوگیری شود، چراکه وجود درخت فوایدی زیادی در جلوگیری بروز سیل و همچنین پاکیزگی محیط زیست و زیبایی محیط دارد.

امام جمعه ملایر ضمن قدردانی از تلاش‌های خیرخواهانه مجمع خیران سلامت، افزود: نیاز است کاشت نهال برای تمامی اهداکنندگان عضو صورت گیرد تا نام و یاد آنها برای همیشه زنده نگه داشته شود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز در این آیین گفت: بوستان نفس به یاد کسانی که اعضای آنها اهدا شده، در جاده سلامت ایجاد و ۳۰۰ اصله نهال توسط اعضای مجمع خیران سلامت و خانواده‌های اهداکننده عضو در هن غرس شد.

قدرت الله ولدی افزود: تا پایان سال پنج هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهرستان ملایر کاشته خواهد شد و با این اقدام فرهنگ درختکاری در بین مردم ترویج و نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز در ملایر بیش از ۱۹.۵ مترمربع است که نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این شهرستان در زمینه حفظ و احیای محیط زیست و منابع طبیعی است.

به گزارش ایرنا، ۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته گرامیداشت منابع طبیعی نامگذاری شده که برای گرامیداشت این هفته و ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی، یک میلیون اصله نهال در مناطق مختلف استان همدان غرس می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن