15 هزار اصله نهال در سقز کاشته می شود


15 هزار اصله نهال در سقز کاشته می شود

سنندج - ایرنا - معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: 15 هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهرستان با همکاری شهرداری و سمن‌های مردمی کاشته می شود.

پیمان صاحبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منابع طبیعی تجدید شونده مانند آب، خاک،
جنگل و مرتع که امروزه در محافل علمی از آن با عنوان بستر حیات انسان‌ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می شود، نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع، تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، عرصه‌ای برای تولید چوب، زیستگاهی برای گونه های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است.

وی افزود: این نعمت الهی، با تولید محصولات پرارزش گوناگون، زمینه اشتغال عده تعداد زیادی از افراد جامعه را فراهم می سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می‌شود.

صاحبی با اشاره به اینکه درختان افزون بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و نیز حفظ آن در برابر عوارضی مانند سیل و نیز تأمین نیازهای غذایی موجودات، نقش بسیار مهمی دارند، یادآور شد: فضای سبز، عاملی برای کاهش تنش های روانی است و می تواند تأثیر بسیاری در کاهش اثر آلاینده های محیطی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در همه روستاهای سقز این ۱۵ هزار اصله نهال کاشته می شود، گفت: یکی از شاخص ترین اقدامات منابع طبیعی سقز احداث بوستان روستایی در روستای قهرآباد سفلی با همکاری دهیار و اهالی این روستا بوده است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز به نهال های غرس شده در طرح درختکاری اشاره کرد و افزود: نهال سرو نقره ایی، اقاقیا، ارغوان، زیتون تلخ و چند اصله نهال دیگر در این طرح کاشته می شود.

وی همچنین از کاشت ۳۰۰ اصله نهال زینتی و جنگلی در پارک جنگلی شهر صاحب خبر داد و اظهار داشت: در ادامه روز درختکاری در شهرستان، ۷۰۰ اصله نهال دیگر برای کاشت در صاحب، در اختیار شهرداری قرار داده می شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه