امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی کردستان فراهم شد


امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی کردستان فراهم شد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پنجمین دستگاه اهدایی سازمان بهداشت جهانی برای انجام تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی وابسته به فعالیت این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در جهان، پنجمین دستگاه اهدایی سازمان بهداشت جهانی در راستای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه ملکولی کووید ۱۹ در استان راه اندازی و نزدیک به یک‌ماه با کار بی وقفه، طراحی و انجام آزمایش متعدد سرانجام موفق به شناسایی بیماران مشکوک به کرونای جهش یافته و تشخیص آن شد.

وی افزود: در این آزمایشگاه کرونای جهش یافته در نمونه سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ مورد شناسایی قرار گرفت که همه آن موارد از نوع B.۱.۱.۷ و از سوی انستیتو پاستور ایران مورد تایید است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این نتایج نشان می‌دهد که سایر واریانت‌های دیگر هم ممکن است همراه این نوع جهش یافته در جامعه وجود داشته باشد.

دکتر قادری افزود: پیش از این، نمونه افراد مشکوک به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌شد و یک هفته بعد جواب تست به دست ما رسید اما در شرایط جدید امکان این وجود دارد که پاسخ تست را ۲۴ ساعت بعد از آزمایش در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه چهار بیمار قطعی مبتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده است، افزود: تست‌های نهایی از ۲۰ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونای انگلیسی در استان در حال انجام است که تاکنون چهار مورد آن قطعی شده است.

قادری تاکید کرد: شهروندان باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند تا از شیوع بیشتر گونه‌های جهش یافته کرونا جلوگیری شود.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه ۱۶ اسفند ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۲ نفر دیگر جان باختند.

در حال حاضر ۱۱۴بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۱ نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

از اسفند سال گذشته تاکنون کرونا در کردستان یک‌هزار و۸۷ قربانی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403