16 محکوم به قصاص در قم با تلاش کمیته صلح به زندگی بازگشتند


16 محکوم به قصاص در قم با تلاش کمیته صلح به زندگی بازگشتند

قم - ایرنا - رییس کل دادگستری قم، گفت: 16 محکوم به قصاص در استان با تلاش کمیته صلح و سازش به زندگی بازگشتند.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، بیان کرد: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی استان قم در راستای پیش برد و به نتیجه رساندن پرونده‌های محکومین به قصاص و خروج از بن بست بلاتکلیفی، ضمن اتخاذ تدابیر و راهکار عملی از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۷ مبادرت به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان (کمیته صلح سازش) کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته یادشده به صورت مستمر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با دعوت از خانواده زندانیان و اولیای دم با تأثیر از اصل همفکری و تشریک مساعی در فضایی صمیمی اقدام به مذاکره و مصالحه میان طرفین کرده‌است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده محکومینی در کمیته صلح و سازش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که اخلاق و رفتار آنان مورد تایید مسئولان زندان بوده و در برنامه‌های فرهنگی زندان شرکت می‌کنند و از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان هستند.

مظفری بیان کرد: در سال‌جاری تاکنون رضایت قطعی ۱۶ نفر از محکومین به قصاص نفس به صورت مستقیم و غیرمستقیم و نیز توافق با تعدادی از اولیای دم و هدایت پرونده‌های مربوطه به فاز مالی و بعضا بدون پرداخت وجه و انصراف شکات از اجرای حکم، به عنوان نتایج انحصاری کمیته صلح و سازش بوده است.
وی ادامه داد: کاهش آسیب‌های فردی و مخاطرات حفاظتی و امنیتی متاثر از تخلیه فشارهای روانی ناشی از وضعیت موصوف به زندانیان محبوس در زندان و خانواده آن‌ها و گره گشایی از پرونده‌هایی که بعضاً سالیان متوالی بلاتکلیف بوده اند، به عنوان دستاورد معنوی این کمیته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج