73 زندانی جرایم غیرعمد در تالش آزاد شدند


73 زندانی جرایم غیرعمد در تالش آزاد شدند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره زندان تالش گفت: امسال 73 زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه، خیران، رضایت شاکیان و همکاری سایر نهادها از این ندامتگاه آزاد شده‌اند.

محمد بصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدهی این افراد ۱۵۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۶ ریال بود که با پرداخت ۶۳ میلیارد و ۲۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۲۳ ریال آزاد شدند.

وی جرایم غیرعمد را شامل تصادف، چک خالی، حوادث کارگاهی و مهریه عنوان کرد و افزود: دستگیری از زندانیانی که به دلیل سهل انگاری گرفتار زندان شده اند، خانواده های آنها را از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مصون می کند.

رئیس اداره زندان تالش گفت: واحد مددکاری این اداره با مذاکره و دعوت از شاکیان برای جلب رضایت یا تخفیف طلب آنها برای آزادی زندانیان تلاش می کند و شاکیان با اعلام تخفیف یا رضایت، ستاد دیه را یاری می کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در زندان برای تامین سلامت زندانیان خبر داد و گفت: بهبود امور زندانیان فقط به اداره زندان و دادگستری مربوط نمی شود، بلکه مستلزم کمک و همکاری همه دستگاههاست.

او ادامه داد: در سال گذشته با ۷۵۰ میلیون ریال کمک خیران، ۹۹ زندانی جرائم غیرعمد از زندان تالش آزاد شده بودند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)