تنیس | سرانجام طلسم 16 ساله بیگ 4 شکسته شد؛ دنیل مدودف 15 مارس به رنک 2 ATP صعود می کند


تنیس | سرانجام طلسم 16 ساله بیگ 4 شکسته شد؛ دنیل مدودف 15 مارس به رنک 2 ATP صعود می کند

دنیل مدودف هفته دیگر جای رافائل نادال در رنک 2 ATP را می گیرد.

دنیل مدودف اولین بازیکن در 16 سال اخیر است که به غیر از بیگ 4 به رنک 2 ATP می رسد.

مقایسه تنیس در زمین های مختلف؛ چه تفاوت هایی میان زمین رس، چمن و هارد کورت وجود دارد؟

ادامه سلطنت پادشاه استرالیا؛ نواک جوکوویچ برای نهمین بار قهرمان استرالیا اوپن شد

نوله در تعقیب فدال؛ هجدهمین عنوان قهرمانی نواک جوکوویچ در مسابقات گرند اسلم

تنیس | فعلا خبری از رنک 2 ATP نیست؛ دنیل مدودف در دور اول مسابقات 500 امتیازی روتردام حذف شد!

به گزارش طرفداری و به نقل از ATP Tour، دنیل مدودف که مى توانست با صعود به فینال رقابت هاى 500 امتیازى روتردام، همین دوشنبه به رتبه دوم رنکینگ ATP صعود کند، به دلیل عدم حضور رافائل نادال در مسابقات 500 امتیازى آکاپولکو مکزیک و کسر 250 امتیاز از او، فارغ از هر نتیجه اى در مسابقات 250 امتیازى مارسى، روز دوشنبه 15 مارس جاى نادال در رتبه دوم رنکینگ ATP را مى گیرد. سیستم امتیازدهى تنیس از شروع ویروس کرونا تغییر کرد و این روش تا ماه آگوست ادامه دارد. طبق این سیستم جدید بهترین نتیجه بازیکن در 2 سال اخیر حساب مى شود با این تفاوت که امتیاز بازیکن در تورنمنت قبلى نصف مى شود. به طور مثال اگر بازیکنى در سال 2019 توانسته باشد 500 امتیاز از یک تورنمنت بگیرد، اگر امسال شرکت کند و 700 امتیاز کسب کند، این 700 برایش حساب مى شود ولى اگر 200 امتیاز بگیرد، همان 500 امتیاز قبلى اش ملاک قرار داده مى شود و نصف آن یعنى 250 امتیاز در رنکنیگ قرار مى گیرد. نادال نیز با این شرایط 250 امتیاز از 500 امتیاز قهرمانى اش در آکاپولکو را از دست مى دهد و همین مدودف را به رتبه 2 ATP مى رساند.

تنیس | سرانجام طلسم 16 ساله بیگ 4 شکسته شد؛ دنیل مدودف 15 مارس به رنک 2 ATP صعود می کندبراى اولین بار از هفته هجدهم سال 2005 ، تنیسورى به غیر از راجر فدرر، رافائل نادال، نواک جوکوویچ و اندى مارى به رتبه دوم رنکینگ ATP مى رسد.

براى اولین بار از هفته هجدهم سال 2005 ، تنیسورى به غیر از راجر فدرر، رافائل نادال، نواک جوکوویچ و اندى مارى به رتبه دوم رنکینگ ATP مى رسد. آخرین بازیکنى که به غیر از این 4 تنیسور به رتبه دوم ATP رسیده بود، لیتن هیوئیت بود. جالب است بدانید که از فوریه 2004 نیز هیچ تنیسورى به غیر از این 4 که زمانى Big 4 نامیده مى شدند، مرد شماره یک تنیس جهان نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش