دانشگاه صنعتی اراک جزء 10 دانشگاه دارای قرارداد با صنعت قرار گرفت


دانشگاه صنعتی اراک جزء 10 دانشگاه دارای قرارداد با صنعت قرار گرفت

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: دانشگاه صنعتی اراک و تفرش در برخی شاخص‌های قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت سال گذشته در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفتند.

«رقیه یادگاری» عصر روز یکشنبه در نشست کارگروه آموزش و پژوهش استان مرکزی افزود: دانشگاه صنعتی اراک در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد هیات علمی رتبه یازدهم و در زمینه نسبت قراردادهای در حال اجرا به تعداد پایان نامه‌های تکمیلی رتبه نهم را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اراک در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی رتبه هفت و در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به مراکز رشد وابسته رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی تفرش نیز در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد پرسنل فعال در این قراردادها رتبه ششم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌است.

یادگاری افزود: دانشگاه‌های کشور سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ قرارداد با صنعت و جامعه داشتند که تعداد این قراردادها نسبت به سال ۹۲ حدود ۲ و هشت دهم برابر افزایش یافته ‌است.

وی ادامه داد: قراردادهای دانشگاه‌های کشور با صنعت و جامعه سال گذشته از نظر مالی ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۲ که ۳۳۵ میلیارد تومان بود، ۶ و چهار دهم برابر افزایش یافته ‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: مبلغ جذب شده از قراردادهای منعقد شده بین دانشگاه‌های کشور با صنعت و جامعه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۲ که ۱۴۳ میلیارد تومان بود، ۲ و هشت دهم برابر افزایش یافته ‌است.

یادگاری، تعداد فرصت‌های مطالعاتی سال گذشته در صنایع را ۱۱۴ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد این فرصت‌های مطالعاتی نسبت به سال ۹۲ که ۱۴ نفر بود، هشت برابر افزایش یافته ‌است.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو در ۷۵ مرکز آموزش عالی استان مرکزی اشتغال به تحصیل دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...