راه‌اندازی خانه ریاضی استان مرکزی باید با قدرت دنبال شود


راه‌اندازی خانه ریاضی استان مرکزی باید با قدرت دنبال شود

استاندار مرکزی گفت: راه‌اندازی خانه ریاضی باید با قدرت دنبال شود و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، علاوه بر رشته علوم تجربی و علوم انسانی، رشته ریاضی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

سیدعلی آقازاده روز یکشنبه ۱۷ اسفند در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: عملکرد شورای آموزش و پرورش در سال ۹۹ عملکرد خوبی بوده و در بعد عمرانی و حضور خیرین با تلاش های صورت گرفته و اعتبارات تامین شده در این شرایط اقتصادی، بسیاری از طرح های نیمه تمام به سرعت به اتمام رسید.

وی افزود: رتبه استان مرکزی در زمینه کسب رتبه‌های برتر کنکور از ۱۳ به ۱۱ ارتقا داشته که این پیشرفت قابل تقدیر و حاصل زحمات اولیا، معلمان و دانش آموزان است که سبب صعود دو پله‌ای این رتبه شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خانه ریاضی حدود دو سال پیش مصوب شده و مشخص نیست که چرا تاکنون فعالیت خود را آغاز نکرده و به عنوان یکی از مصوبات جامانده مطرح است، دبیرخانه باید علت این جاماندگی را احصا و پیگیری کند.

آقازاده بیان کرد: راه‌اندازی خانه ریاضی باید با قدرت دنبال شود و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، علاوه بر رشته علوم تجربی و علوم انسانی، رشته ریاضی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص مسکن فرهنگیان نیز اضافه کرد: از مجموع ۶۰۷ نفر فرهنگی ثبت‌نام کننده در خصوص مسکن فرهنگیان، ۳۳۱ نفر متعلق به اراک و مابقی در سایر شهرستان‌ها هستند و با توجه به محدودیت های موجود در زمینه احداث مسکن، بخشی از مسکن مورد نیاز این قشر در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران احداث خواهد شد.


استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ظرف یک هفته آینده قرارداد ساخت ۶هزار واحد مسکونی در انتهای خیابان هپکوی اراک منعقد شده و بخشی از مسکن فرهنگیان نیز در این منطقه تامین می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد