راه‌اندازی خانه ریاضی استان مرکزی باید با قدرت دنبال شود


راه‌اندازی خانه ریاضی استان مرکزی باید با قدرت دنبال شود

استاندار مرکزی گفت: راه‌اندازی خانه ریاضی باید با قدرت دنبال شود و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، علاوه بر رشته علوم تجربی و علوم انسانی، رشته ریاضی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

سیدعلی آقازاده روز یکشنبه ۱۷ اسفند در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: عملکرد شورای آموزش و پرورش در سال ۹۹ عملکرد خوبی بوده و در بعد عمرانی و حضور خیرین با تلاش های صورت گرفته و اعتبارات تامین شده در این شرایط اقتصادی، بسیاری از طرح های نیمه تمام به سرعت به اتمام رسید.

وی افزود: رتبه استان مرکزی در زمینه کسب رتبه‌های برتر کنکور از ۱۳ به ۱۱ ارتقا داشته که این پیشرفت قابل تقدیر و حاصل زحمات اولیا، معلمان و دانش آموزان است که سبب صعود دو پله‌ای این رتبه شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خانه ریاضی حدود دو سال پیش مصوب شده و مشخص نیست که چرا تاکنون فعالیت خود را آغاز نکرده و به عنوان یکی از مصوبات جامانده مطرح است، دبیرخانه باید علت این جاماندگی را احصا و پیگیری کند.

آقازاده بیان کرد: راه‌اندازی خانه ریاضی باید با قدرت دنبال شود و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، علاوه بر رشته علوم تجربی و علوم انسانی، رشته ریاضی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص مسکن فرهنگیان نیز اضافه کرد: از مجموع ۶۰۷ نفر فرهنگی ثبت‌نام کننده در خصوص مسکن فرهنگیان، ۳۳۱ نفر متعلق به اراک و مابقی در سایر شهرستان‌ها هستند و با توجه به محدودیت های موجود در زمینه احداث مسکن، بخشی از مسکن مورد نیاز این قشر در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران احداث خواهد شد.


استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ظرف یک هفته آینده قرارداد ساخت ۶هزار واحد مسکونی در انتهای خیابان هپکوی اراک منعقد شده و بخشی از مسکن فرهنگیان نیز در این منطقه تامین می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی