تحقق 170 درصد بودجه نظام مهندسی ساختمان یزد و سه خبر کوتاه


تحقق 170 درصد بودجه نظام مهندسی ساختمان یزد و سه خبر کوتاه

یزد - ایرنا-تحقق 170 درصد بودجه نظام مهندسی ساختمان یزد، جاری شدن آب از چشمه غربالبیز مهریز ، آزادی یک زندانی جرایم غیرعمدمالی در بافق و شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در ابرکوه از جمله خبرهای روزیکشنبه استان است. 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به تحقق ۱۷۰ درصد بودجه سازمان در سال جاری افزود: این عدد ۷۰ درصد بیشتر از بودجه مصوب ۹۹ است.

به گزارش ایرنا علی اصغر زحمتکش در نشست مجمع عمومی سازمان با بیان اینکه بر اساس قانون هر سال ۲ بار جلسه مجمع در تیرماه و اواخر سال برگزار می شود، گفت: به دلیل شرایط کرونایی جلسه قبلی برگزار نشد و نشست امروز هم با توجه به حد نصاب نرسیدن اعضا، به اواخر اسفند ماه موکول شد.
وی ادامه داد: دستور جلسه مجمع عمومی پایان سال در خصوص تصویب بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ و بررسی صورت های مالی و گزارش عملکرد سال ۹۸ است.

زحمتکش گفت: در ابتدای کار هیات مدیره هشتم سامانه های سازمان به صورت جزیره ای و پراکنده بود و ارتباط سیستمی بین سامانه ها وجود نداشت که این موضوع باعث بروز مغایرت ها و مشکلات عدیده ای شد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس تمامی فرایندهای عملیاتی سازمان استخراج و اصلاح شد و سپس با انعقاد قراردادی با کمک مشاور با تجربه ، سامانه جامع و یکپارچه سینا پایه گذاری شد که این سامانه به صورت انحصاری در سازمان قرار داده شد و برخلاف نرم افزارهای قبلی، مالکیت و حق بهره برداری آن در اختیار سازمان است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: تمامی فرآیندها به صورت مرحله به مرحله بر روی سامانه سینا اجرا و قابل بهره برداری است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲ فرایند زیرساختی که عضویت مهندسان و صدور پروانه اشتغال است با ۱۱ زیر فرآیند بر روی سامانه راه اندازی شد و تمامی فرآیندهای آن در هر مرحله ای مشخص و شفاف است.
زحمتکش اظهار امیدواری کرد که تا نیمه اول سال آینده تمامی فرآیندهای سازمان در این سامانه پیاده سازی شود.
وی در ادامه به اجرای سامانه ارجاع نظارت از خردادماه امسال در سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون ، انتخاب ناظران از سوی سازمان انجام می شود این سامانه به منظور شفافیت و توزیع عادلانه کار راه اندازی و تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص پروژه های ساختمانی در اختیار ناظران شامل طبقات، متراژ ساختمان ، نوع اسکلت و از این قبیل امور بر اساس امتیاز مهندسان و صلاحیت آنان به صورت شفاف موجود و سامانه بر اساس امتیاز و شیوه نامه شورای مرکزی، پروژه ها را به مهندسان داوطلب نظارت ارجاع می دهد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: از ابتدای دی ماه نرم افزار غیرحضوری و الکترونیک مشترکان گاز در سازمان راه اندازی شد که بر اساس آن تمامی فرایند اجرای شبکه گاز بدون حضور فیزیکی و نقشه های کاغذی عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد:بر همین اساس تاکنون هفت هزار و ۶۰۰ فقره پرونده در سامانه گاز بارگذاری که مجری و ناظر بدون حضور فیزیکی در سازمان، نقشه ها را کنترل و نقشه به صورت الکترونیکی و با امضای دیجیتال برای دفاتر پیشخوان دولت ارسال می شود که البته این طرح برای اولین بار در کشور در یزد اجرا شد.

زحمتکش با اشاره به تعامل خوب سازمان با نهادهای مختلف گفت: تعداد پروژه های ورودی به سازمان در سال ۱۳۹۷، ۴۳۰هزار مترمربع که با تعامل صورت گرفته این عدد در سال جاری به حدود یک میلیون متر مربع می رسد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح تخفیف مناسبتی، اتفاق خوبی هم برای مردم و هم سازمان رخ داد که برای نمونه با اجرای طرح تخفیف ۳۰درصد از ۲۳ بهمن تا هفتم اسفند ۲۲۲ پرونده با زیربنای ۱۵۲ هزار مترمربع به ارزش ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ثبت شد و ظرفیت خوبی از خدمات مهندسان را به خود اختصاص داد.
زحمتکش اعطای ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و وام خرید لب تاپ و توکن به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۱۸ ماهه و کارمزد ۲ درصد و افزایش تعرفه خدمات مهندسی بر اساس تعرفه وزارت راه و شهرسازی و نزدیک کردن تعرفه خدمات مهندسی به نرخ واقعی را از دیگر خدمات به اعضا بیان کرد.

مهریز

رییس دهیاری شورای روستای مدوار مهریز گفت: بعد از بارندگی‌های مناسب روزهای اخیر در ارتفاعات منطقه، چشمه غربالبیز این روستا باردیگر جاری و موجب خوشحالی مردم و روستاییان شد.

محمدرضا شیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چشمه ۱۸ دی‌ماه جاری بعد از چندین روز جاری شدن خشک شد.

وی ادامه داد: با جاری شدن مجدد چشمه در آخرین روزهای فصل زمستان موجب استفاده کشاورزان منطقه و مناطق پایین‌دست برای آبیاری مزارع و باغ ها می شود .

وی بیان کرد: جاری شدن آب در چشمه به میزان بارندگی در ادامه رشته کوه زاگرس در استان یزد و ارتفاعات مشرف به منطقه بستگی دارد .

غربالبیز یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان مهریز است که در ایام تعطیل، افرادی زیادی از فضای اطراف چشمه استفاده می‌کنند.

مجموعه گردشگری غربالبیز در وسعت ۱۰ هکتار در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد و با چشم‌اندازی زیبا و طبیعی آب از حفره‌های داخل کوه در محل جاری است و این منطقه ییلاقی در ۱۰ کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.

بافق

مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان بافق گفت: به مناسبت ماه رجب و در آستانه عید مبعث با کاهش بدهی ۶۰۰ به ۱۲۰ میلیون ریال و پرداخت آن، یک جوان بدهکار از زندان آزاد شد.

حسن امیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدهی این زندانی ۳۰۰ میلیون ریال بود که به علت تاخیر در پرداخت طبق نظرکارشناسی به ۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که با رایزنی مجمع و بخشودگی شاکی این عدد به ۱۲۰ میلیون ریال کاهش یافت و به همت خیر بافقی پرداخت شد.

وی اظهار کرد: خانواده‌های زندانیان به دلیل نبود سرپرست با مشکلات مختلف روبروند و بعضاً این افراد به دلیل فقر اقتصادی شرایط سختی را سپری می‌کنند که کمک به آزاد سازی زندانیان در واقع کمک به جامعه و کانون خانواده است.

عضو شورای اسلامی شهر بافق ادامه داد: هر مجرمی که احساس شود از کارش پشیمان است و اگر آزادی به دست آورد خود و خانواده‌اش خوشحال می‌شود به خصوص اگر نان آور خانواده باشد، جرمش هم فرقی نمی‌کندکه مهریه ، دیه و قتل غیرعمد یا بدهکاری مالی باشد مجمع برای آزادی او تلاش می‌کند. ‏

امیرزاده هدف خیران را کسب رضایت الهی و ذخیره ای برای باقیات الصاحات ذکر کرد و افزود: خیران با حضور و همکاری با مجمع می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی اهدا و در این امرخداپسندانه مشارکت کنند .

مجمع خیرین بافق در حوزه آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد تاکنون توانسته به کمک خیران در آزادی چهار زندانی غیرعمد و پرداخت بدهی بابت رفع ۲ حکم جلب شورای حل اختلاف و پرداخت سه مهریه برای بازنگشتن به زندان با یک میلیارد و ۶۳ میلیون ریال مشارکت کرد.

هشت نفر از حدود ۳۰ عضو مجمع خیران شهرستان، ۱۰ اسفند ۹۹ در چارچوب طرح کمک به افراد نیازمند ساخت ،اجرا و تامین هزینه ۱۰۴ پروژه خیری را با پیش بینی ۲۷ میلیارد ریال اعتبار آغاز کردند.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ابرکوه

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه گفت: نخستین مورد ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان شناسایی شد.

محمدحسین امامی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از مردم خواست با توجه به سرعت انتشار این ویروس و خطرناک بودن آن، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از حضور در دورهمی‌ها و هرگونه تجمع خودداری کنند و در مکان های عمومی از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: مردم از سفر به مناطق آلوده به خصوص استان های جنوبی خودداری کنند و پذیرای مهمان از مناطق آلوده نباشند و مراقبت های بهداشتی را برای صیانت از سلامت خود و خانواده هایشان رعایت کنند.

امامی ادامه داد: طبق اعلام ستاد کرونا راه های ورودی به آرامستان ها در جمعه و پنجشنبه آخر سال بسته است، مردم همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته باشند و یقین بدانند هرگونه محدودیتی در راستای حفظ سلامت آنها اعمال می شود.

رییس رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ابرکوه از تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه به ۵۰ نفر از کادر درمانی شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل ۲ مرحله ای بودن واکسن، ۲۱ روز بعد مرحله دوم آن به همان افراد تزریق می شود.

وی افزود: واکسیناسیون افراد به رفع کامل خطر انتقال ویروس کمک نمی‌کند و باید پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک و شستوی دست ها همچنان ادامه یابد.

فرماندار ابرکوه یادآور شد: باید محدودیت‌ها افزایش یابد و تا رفع کامل خطر انتقال ویروس راه طولانی در پیش است.

وی افزود: مرحله نخست واکسن برای کادر بهداشت و درمان ، سالمندان مراکز نگهداری این قشر و جانبازان است و از اوایل سال آینده در چهار مرحله برای بقیه افراد با اولویت بندی سالمندان تزریق می شود.

وی ادامه داد: تا ایجاد ایمنی در مقابل بیماری کووید ۱۹ زمان لازم است و باید همچنان استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی و پرهیز از تجمع از سوی همگان رعایت شود.

فرماندار ابرکوه با تاکید بر اینکه وضعیت ابرکوه از نظر شیوع کرونا زرد است و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت هاست.

مدیر بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه هم یکشنبه شب به خبرنگار ایرنا افزود: واکسن اسپوتنیک وی تولید روسیه به ۳۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان ترزیق شد.

صادق ابوالحسنی خاطرنشان کرد: افزون بر ۴۰۰ پزشک ، کادر بهداشتی و درمانی در واحدهای ستادی در ۲۶ مرکز شامل پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج