٧٠ بیمار کرونایی جدید در شاهرود و میامی شناسایی شدند


٧٠ بیمار کرونایی جدید در شاهرود و میامی شناسایی شدند

شاهرود - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: 70 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 72 ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا، احسان بینش شامگاه یکشنبه با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان به هفت هزار و ۶۰۹ تن رسید افزود: هم اکنون ۴۹ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان امام حسین(ع) در بخش های مختص کرونا بستری هستند که از این تعداد ۱۰ تن در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی به ثبات نسبی در تعداد بیماران سرپایی و بستری طی چهار هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون به طور میانگین در شبانه روز ۲۵ بیمار به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه دارند که از این تعداد ۱۰ تن بستری می شوند.

بینش، شرایط شهرستان شاهرود را از لحاظ وضعیت سطح هشدار، نارنجی خواند و ابراز داشت: شرایط در این شهرستان بسیار شکننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته در شرق استان سمنان گزارش نشده است، ادامه داد: براساس گزارش های وزارت بهداشت، در اغلب مناطق کشور موارد ابتلا به کرونا انگلیسی مشاهده شده است و احتمال اینکه این ویروس جهش یافته در هفته های آینده در شاهرود مشاهده شود، وجود دارد.

وی از ارسال هشت نمونه آزمایشگاهی مشکوک به ابتلای کرونای جهش یافته به تهران خبر داد و افزود: از این تعداد نتیجه چهار نمونه منفی اعلام شده و جواب چهار نمونه دیگر هنوز داده نشده است.

بینش توصیه کرد: همچنان باید مردم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از تجمعات را در دستور کار خود داشته باشند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۷ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۵۷۰ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ تن رسید.

همچنین با فوت ۹۳ تن از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!