کسب رتبه سوم کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی ایران قوی


کسب رتبه سوم کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی ایران قوی

مدیرکل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لغو طرح فهما به دلیل بیماری کرونا گفت: طرح ایران قوی جایگزین شد که در حوزه شبکه‌سازی رتبه سوم کشور را کسب کردیم.

"علیرضا دولت‌آبادی" در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ۱۸ اسفند سال ۹۷ با هدف احیاء نقش واقعی مساجد در مسائل دینی و ظرفیت‌سازی مردم تاسیس و فعالیت‌های خود را در استان و کشور دنبال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در استان ۶۴۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرها، روستاها و بخش‌ها فعالیت می‌کنند تصریح کرد: الحمدالله به رغم بیماری کرونا و همچنین وضعیت اقتصادی فعالیت‌های بهتری به لحاظ کمی و کیفی نسبت به گذشته صورت گرفت.
مدیرکل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لغو طرح فهما به دلیل بیماری کرونا اظهار کرد: طرح ایران قوی جایگزین شد که در حوزه شبکه‌سازی رتبه سوم کشور را کسب کردیم، در موضوع ایران قوی که رقابت‌ها فرهنگی است سه شبستان هنر، فرهنگ و نوع‌آوری با ۱۲ زیر مجموعه رواق پیش‌بینی شد تا کانون‌ها بتوانند فعالیت کنند.
دولت آبادی تاکید کرد: در مجموعه در طرح ایران قوی ۵۱۰ کانون فعالیت داشتند، ضمن اینکه از مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ۴۴۸ کانون الکترونیکی شدند.
وی با بیان اینکه در طرح ایران قوی فعالیت‌های خوبی صورت گرفت، بیان کرد: کانون‌های مساجد در موضوع مهم و حیاتی آسیب‌های اجتماعی که دغدغه مسئولان است در ۱۰ نقطه که دستگاه‌های فرهنگی وجود نداشت ۱۰ کارگاه با موضوع آسیب اجتماعی، مشاوره خانواده و حجاب و عفاف راه‌اندازی کردیم.
مدیرکل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات کانون‌ها در زلزله‌ سی‌سخت اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری موسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا توانستیم یک دستگاه نانوایی سیار مستقر و روزانه ۵ هزار پرس نان میان زلزله‌زدگان توزیع کنیم، همچنین این موسسه ۴ هزار بسته گوشت گرم بین زلزله‌زدگان توزیع کرد.
دولت آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران حوزه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد را مستلزم داشتن سند تحولی فرهنگی دانست و تصریح کرد: فرهنگ یکی از حساسترین موضوعاتی است که جامعه درگیر آن است به فرموده مقام معظم رهبری اگر فرهنگ دچار آسیب شود زمان و انرژی زیادی باید گذاشته شود تا جبران شود چرا که فرهنگ، تفکر و اندیشه انسان است، فرهنگ برای جامعه نیازمند اخلاق برای فرد است.
وی اظهار کرد: آنچه در فضای فرهنگی می‌بینم اصلا راضی کننده نیست، باید طرح جدیدی بیاندیشیم و نگاه تازه‌ای داشته باشیم، همیشه گفته‌ام ما با مدل‌های فرهنگی دهه ۷۰ و ۸۰ نمی توانیم در دهه ۹۰ و ۱۴۰۰ موفق شویم.
به گزارش ایسنا، مدیرکل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحث تهاجم فرهنگی جوانان ما با دست خالی در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و اگر می‌خواهیم در این برهه مهم موثر باشیم باید برنامه‌های مخاطب محور و براساس شرایط روز تدوین کنیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس