تهاجم فرهنگ غرب گرایی در جامعه اسلامی


حجت الاسلام رفیعی گفت : امروز جامعه مدرن با تبلیغات بی هویت غربی وارد معرکه شده تا بتواند فرهنگ خودرا تحمیل کند و باید اقدامات لازم انجام شود.

حجت الاسلام علی رفیعی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا در پاسخ به میزان تحقق شعار جهش تولید توسط نهادهای فرهنگی وابسته به دولت گفت: در راستای میزان تحقق شعار سال جهش تولید فرهنگ هر جامعه شخصیت و ماهیت آن جامعه را نشان می دهد اگر فرهنگ یک جامعه مورد تهاجم واستحاله شود در نتیجه ساختار واصالت ماهوی آن دچار لطمات می‌شود.

وی بیان کرد: امروز جامعه مدرن با تبلیغات بی هویت غربی وارد معرکه شده تا بتواند فرهنگ خود را تحمیل کند لذا اصحاب رسانه غرب بی وقفه در حال فعالیت هستند در جامعه اسلامی اصل و هدف خلقت خدا محوری، حاکمیت و قوانین الهی باید مد نظر باشد لذا نباید بین حاکمان جامعه و دستورات الهی شکافی پدیدار شود.

حجت الاسلام رفیعی استاد سطوح عالی گفت: همه دست اندرکاران فرهنگی به طور نسبی فعالیت دارند ولی مسئولیت پذیری که دغدغه فرهنگ دینی داشته باشد کمتر به چشم می‌خورد و به نظر من عوامل توفیق در این راستا آن است که صاحبان فرهنگ اعم از سازمان تبلیغات ارشاد باید بی وفقه وارد عرصه شوند و مدیران تبلیغات با ید از هر نوع همکاری در این راستا دریغ نکنند.

وی بیان کرد: لازم است بودجه ای مد نظر قرار دهند و اینکه آگاهی افزایی در مجامع عمومی و خصوصی مثل دانشگاه ها و مانند آنها امرار معاش داشته باشند و اینکه توکلشان به خدا باشد و امید به نصرت الهی را داشته باشند و همچنین ذوب نشدن در فرهنگ غرب از نکات مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403