لزوم راه اندازی پویش های مختلف به منظور معرفی قرآن


لزوم راه اندازی پویش های مختلف به منظور معرفی  قرآن

قرآن این کتاب آسمانی و هدایت کننده را نباید تنها مختص مناسک دینی و عبادی دانست بلکه این کتاب می تواند راهگشای بشریت در حوادث و بحران های گوناگون باشد از این رو لازم است با راه اندازی پویش های گوناگون زمینه معرفی قرآن را برای همه مردم جهان فراهم کرد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: قرآن این کتاب آسمانی و هدایت کننده را نباید تنها مختص مناسک دینی و عبادی دانست بلکه این کتاب می تواند راهگشای بشریت در حوادث و بحران های گوناگون باشد بر اساس حدیث پیامبر (ص) در هنگام حوادث و بحران ها به قران رجوع کنید زیرا این کتاب راهگشای مناسبی است.

از سال 1398 تولیت آستان مقدس عتبه امام حسین (ع) 27 رجب را به عنوان روز جهانی قرآن نامگذاری کرد که این مهم با استقبال رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه ارادتمندان به ساحت مقدس قرآن مواجه شد، نامگذاری این روز نقش بسیار مهمی در معرفی این کتاب آسمانی به همه مردم جهان دارد.

لزوم راه اندازی گروه های جهادی قرآنی

رئیس مرکز قرآن اداره اوقاف وامور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: قرآن کتابی همیشگی بوده که باید در طول شبانه روز از روشنی آن بهره ببریم و قطعا نمی توان با یک روز زاویه های مختلف این کتاب را به جهانیان معرفی و تبیین کرد.

«حجت الاسلام فائزی» می افزاید: نامگذاری روز جهانی قرآن کریم از جهت معرفی به همه اهل عالم و ترویج موضوعات مهم این کتاب مقدس بسیار لازم است زیرا دشمنان اسلام به روش های گوناگون در حال فتنه پراکنی علیه این اسلام و این کتاب مقدس هستند.

وی با بیان اینکه گروه های صهیونیستی، داعشی و اسلام گرایان افراطی در حال اسلام ستیزی هستند اضافه می کند: اقداماتی که این گروهک های تروریستی در حال انجام هستند کاملا با مبانی مقدس اسلام و قرآن منافات دارند زیرا اسلام و قرآن بر مبنای رحمانیت و عطوفت استوار هستند و مهمترین پیام این کتاب مقدس رحمت و سعادت برای همه بشریت است.

رئیس مرکز قرآن اداره اوقاف وامور خیریه خوزستان در ادامه بر لزوم توجه بیشتر جامعه قرآن بر معرفی این کتاب در بعد فرااسلام تاکید می کند و ادامه می دهد: جامعه قرآنی اقدامات مختلفی برای معرفی و نشر فرهنگ قرآن در جامعه در حال انجام دارد که اوج این اقدامات را می توان به وضوح در ماه مبارک رمضان شاهد بود.

وی تصریح می کند: یکی از نکاتی که باید هرچه سریع تر فعالیت آن را آغاز کرد راه اندازی گروه های جهادی قرآنی در موازات با گروه های جهادی خدماتی است، راه اندازی این گروه های جهادی و انقلابی نقش بسزایی در توسعه فرهنگ قرآن در جوامع گوناگون داخلی و خارجی را خواهد داشت.

قاریان موج رسانه ای قرآنی ایجاد کنند

رئیس جامعه قرآنی خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه روز جهانی قرآن کریم از جهت تذکر به مردم جهان نامگذاری شده است می گوید: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است اما روز جهانی قران کریم می تواند ابعاد بین المللی برای معرفی این کتاب الهی را فراهم آورد.

«مهدی دغاغله »با بیان اینکه در خصوص مهمترین اقداماتی که جامعه قرآنی در روز جهانی قرآن کریم باید انجام دهند ابراز می کند: اکنون که شرایط شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری همایش ها و جلسات حضوری را ایجاد نمی کند اما ضرورت دارد که همه ارادتمندان به ساحت قرآن در فضای مجازی اقدام به معرفی این روز در بعد جهانی بکنند.

وی با اشاره به اینکه 27 رجب تا 27 رمضان بهترین فرصت برای برگزاری بسیاری از برنامه های متنوع قرآنی در ابعاد مختلف است عنوان می کند: به جرات می توان این فرصت دو ماهه را زمان طلایی برای معرفی قرآن دانست زیرا ماه رجب مقدمه ای برای ورورد به ماه ضیافت الهی و ماه شعبان ماه خیرو برکت است.

رئیس جامعه قرآنی خوزستان اذعان می کند: هر قاری قرآن یک قطب برای معرفی قرآن به جهانیان است؛ قاریان و فعالان قرآنی می توانند با برگزاری جلسات مجازی در این فرصت دوماه موج رسانه ای قرآنی در سراسر جهان ایجاد کنند.

باید دقت داشت که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر خواهان توجه به معانی و مضمون آیات از سوی قاریان و مستعین شدند زیرا این بهترین راه برای فهم بهتر آیات قرآن کریم است و قطعا قرآن کریم در شرایط مختلف بهترین راه حل را برای برون رفت از مشکلات برای بشریت پیشنهاد می کند.

باید به این نکته توجه داشت که قرآن کریم تنها به یک روز اختصاص ندارد و بر مسلمانان واجب است که روزانه ارتباط مستقیمی با این کتاب آسمانی داشته باشند اما از بعد دیگر نامگذاری یک روز به نام قران آن هم در بعد جهانی می تواند ذهن های خسته از زندگی مادی را به تکاپو برای شناخت قرآن وا داشت.

در هر حال ضرورت دارد با راه اندازی پویش های گوناگون زمینه معرفی قرآن را برای همه مردم جهان فراهم کرد و بهترین ابزار برای این مهم فضای مجازی و شبکه های مختلف اطلاع رسانی خواهد بود.

پایان پیام/690

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند