لزوم معرفی علمای بزرگی همچون «فارابی» به جهان اسلام توسط دفتر مرکز استنادی جهان اسلام در شیراز


لزوم معرفی علمای بزرگی همچون «فارابی» به جهان اسلام توسط دفتر مرکز استنادی جهان اسلام در شیراز

آیت الله دژکام گفت: مرکز استنادی جهان اسلام که در شیراز دارای دفتر است در معرفی عالمان و فیلسوفان بزرگی مانند «فارابی» به جهان اسلام باید تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 15 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هر نعمتی که خدا به ما داده باید در مقابل آن در روز قیامت جوابگو باشیم و از نعمت سئوال می شود که قدرشناس آن بوه ایم یا قدردان لطف خدا نبوده ایم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: پاسخ در روز قیامت سخت می شود اگر از حالا آماده نشویم و خدا در بین تمام نعماتی که به ما ارزانی کرده برخی نعمت ها را ویژه قرار داده که از جمله آن منت نعمت وجود خاتم انبیا، حضرت محمد (ص) را در قرآن کریم ذکر کرده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر واقعا مسلمان و پیرو اسلام شده ایم، ما منتی نداریم بلکه خدای متعال بر ما منت دارد که موجب هدایت ما شده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در یکی از خطبه های خود در «منا» فرموده اند که خدا شاد کند بنده ای که صحبت های پیامبر خدا را بشنود و به دیگران برساند و به مواردی اشاره کردند که هیچ مسلمانی خلاف آن نباید کند که یکی از آنها انجام کار خالص برای خدا است و دیگری حفظ اتحاد میان مسلمانان است.

وی ادامه داد: در ایام انتخابات نیز باید برای خدا اخلاص داشت و از هر گونه تفرقه ای پرهیز کنیم و باید بدانیم مومنان مشتی هستند که بر سر کفار فرود می آیند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: از مناسبت های پیش رو می توانیم به مبعث با سعادت حضرت محمد (ص) در 27 رجب اشاره کنیم که آن را به تمام شیعیان و امام زمان (عج) و نائب برحقشان، حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری تبریک می گوییم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: 25 رجب مصادف با شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) را پیش رو داریم و ما در شیراز وظیفه بیشتری در قبالشان داریم زیرا پاره های جگرشان مانند حضرت شاهچراغ (ع) در شهر ما آرمیده اند و به واسطه این حضرت والا مقام، سومین حرم اهل بیت (ع) شده ایم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مردم شیراز دلباخته و عاشق اهل بیت (ع) هستند و در شهادت حضرت شاچراغ (ع)، علیرغم محدودیت های کرونایی در فضاهای مجازی و واقعی، وجود مقدس احمد بن موسی (ع) را مورد تکریم قرار دادند و عرض ادب کردند.

وی با اشاره به 15 اسفند به عنوان روز درختکاری گفت: امام جمعه فقید شیراز، مرحوم آیت الله «حائری شیرازی»، پنج هزار هکتار فضای سبز به شیراز اضافه کردند و در روز درختکاری یادش را گرامی می داریم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اینکه امروز در شیراز از هوای پاکتری برخورداریم به دلیل وجود همین فضای سبز است و وظیفه همگی ماست که از فضای سبز حراست کنیم و در توسعه آن بکوشیم و حفظ باغ های قصردشت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به روز وفات «فارابی» در 18 اسفند گفت: شخصیت «فارابی»، دانشمند عالیقدر ایرانی که در حکمت الهی پیشرو بوده کم شناخته شده است و از نگاه این حکیم بزرگ، سعادت به 2 نوع حقیقی و خیالی تقسیم شده و سعادت حقیقی از آن کسانی است که به فکر آخرت است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مرکز استنادی جهان اسلام که در شیراز دارای دفتر است در معرفی عالمان و فیلسوفان بزرگی مانند «فارابی» به جهان اسلام باید تلاش کند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج