برخی از اظهارنظرها موجب سوء استفاده دشمن می‌شود


برخی از اظهارنظرها موجب سوء استفاده دشمن می‌شود

اصفهان- ایرنا - عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با اشاره به اظهارات اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است بسیاری از نظرات و اظهارات با منافع ملی در تضاد باشد و همین امر سبب سوء استفاده دشمن خواهد شد.

محسن نصری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با نشریه فاینشنال تایمز با تاکید بر اینکه سیاست خارجی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، دولت و دستگاه دیپلماسی کشور ترسیم می‌شود، اظهار داشت: بنابراین افراد دیگر که در این حوزه فعالیت ندارند نباید اظهارنظر کنند.

وی اظهارداشت: ایران نه یک سال بلکه ۴۲ سال به آمریکا فرصت داده است اما همواره با عهدشکنی سیاستمداران این کشور روبه رو بوده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این مدت آمریکا نشان داد که به هیچ تعهدی پایبند نیست و در آخرین مرحله نیز در برجام این بدقولی و کارشکنی را نشان داده است.

نصری اضافه کرد: همچنین از سال ۹۲ تا کنون انواع مذاکرات و تعهدات با این کشور امتحان شد اما تنها نشان داد که به دنبال افزایش تحریم‌ها و بهانه تراشی های مختلف است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای کامل به تعهدات خود پایبند بوده است، ادامه داد: اما آمریکا با خروج از برجام نشان داد که قابل اعتماد نیست.

عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب آمریکا باید به صورت یکباره تمامی تحریم های مرتبط با انرژی هسته ای و دیگر موارد را بردارد، افزود: در این صورت است که ایران به تعهدات قبلی خود که چندین سال بر آن استوار بود باز خواهد گشت.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی هر مسوولی در هر رده ای باید در اظهارنظرها و بیان دیدگاه ها در مباحث مختلف کلان کشور به ویژه در باره سیاست خارجی همه ملاحظات مربوط را داشته باشد تا بر مشکلات نیفزاید.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با نشریه فاینشنال تایمز گفته بود: حاضر به مذاکره با آمریکا بر سر برجام در صورت دریافت سیگنالی مشخص مبنی بر رفع تحریم ها در کمتر از یک سال هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی