جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) در قم پایان یافت


جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) در قم پایان یافت

قم ـ ایرنا ـ اختتامیه جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) یکشنبه شب با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و شخصیت های ادبی در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی شهر مقدس قم برگزار شد.

رییس مجمع ملی کانون‌های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات کشور در این مراسم با اشاره به علاقه پیامبر اکرم(ص) نسبت به حضرت ابوطالب(ع) به عنوان حامی و یاور خود، اظهار داشت: روایات متعددی در رابطه با ایمان، اخلاص و جایگاه حضرت ابوطالب(ع) وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع هدف از هجمه به حضرت ابوطالب(ع) از سوی دشمنان را تخریب شخصیت حضرت علی(ع) دانست و گفت: با توجه به جایگاه متعالی امیرالمؤمنین علی(ع) در نزد پروردگار متعال و نبی مکرم اسلام(ص) باعث کینه ها و دشمنی ها نسبت به ایشان شده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) همه اسلام بود و کسی که درباره حضرت ابوطالب(ع) شعر می گوید، بدون تردید از همه اسلام دفاع می کند، گفت: مثل حضرت ابوطالب(ع) همچون اصحاب کهف بود که ایمانشان پنهانی بود و قدر و منزلت ایشان شناخته نشده است.

وی بر ضرورت معرفی شخصیت برجسته حضرت ابوطالب(ع) با بهره مندی از قریحه و هنر هنرمندان، شاعران و نویسندگان تأکید کرد و گفت: قطعا کسی که در این مسیر گام برمی دارد و به صورت غیرمستقیم از حضرت ابوطالب(ع) دفاع می کند، در نزد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عزیز خواهد بود.

مدرس حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) خود شاعر بودند و امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) به بازخوانی اشعار ایشان توسط دیگران علاقه داشتند، گفت: این مسأله درسی برای ماست که نگذاریم شعرهای خوب به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی با اشاره به مؤلفه های ماندگاری اشعار، بر ضرورت آموزش شعرهای خوب به کودکان و قدرت یادگیری آنها تأکید کرد و گفت: باید به سراغ شاعران مؤمن و ارزشی برویم و اجازه ندهیم شاعران مسأله دار نسبت به اسلام و انقلاب در جامعه مطرح شوند.

دبیر اجرایی این همایش نیز با بیان اینکه به اندازه توان خودمان تلاش کرده ایم تا حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اکرم(ص) را از گمنامی به درآوریم، خاطرنشان کرد: ما به دنبال به راه افتادن پویش نوشتن برای حضرت ابوطالب(ع) بوده‌ایم.

حجت الاسلام علی اسفندیار با اشاره به استقبال خوب نویسندگان و شاعران از این جشنواره، از ارسال ۱۰۸ اثر در فرصت یک ماهه فراخوان خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۲ شعر فارسی و غیرفارسی، ۲۴ یادداشت، ۱۵ مینیمال، ۲۰ نثر ادبی، ۵ گزارش و یک داستانک به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه همایش پس از ویراست نهایی در دو قالب شعر و نثر در یک کتاب به چاپ خواهد رسید، تصریح کرد: در این جشنواره که با استقبال خوب هنرمندان مؤمن و متعهد و با مشارکت چندین نهاد فرهنگی همراه بوده است، ۱۵ اثر برگزیده شد که به خوبی از آنها تجلیل می شود.

در پایان این مراسم که به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع)، مرکز خبر حوزه و کانون فرهنگی تبلیغی مداد الفضلاء برگزار شد، از آثار برگزیده با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی