میثاق طلبگی مورد صیانت و توجه قرار گیرد


میثاق طلبگی مورد صیانت و توجه قرار گیرد

قم - ایرنا -‌ مدیر حوزه های علمیه گفت: معاونت تهذیب حوزه طرح میثاق طلبگی را مورد صیانت و توجه قرار دهد چرا که این طرح در سال های گذشته برکت‌های بسیار خوبی داشته‌است.

به گزارشمرکز خبر حوزه آیت الله علیرضا اعرافی در نشست با معاون و شورای تهذیب و تربیت حوزه های علمیه اظهار داشت: طلبه باید در پنج سال نخست دوران تحصیل حداقل یک مرتبه به اردوی راهیان نور اعزام شود تا با روحیه جهاد و ایثار به طور کامل تری آشنایی یابد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت های معاونت تهذیب در طول چند ماه گذشته افزود: از جمله اقدام های ارزنده معاونت تهذیب در چند ماه اخیر سفر به استان ها و واحدهای صفی حوزه بوده که محل تقدیر است.

اعرافی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال درخشش تهذیبی در حوزه باشد و فضای بهتری برای حضور تربیتی اساتید و مسئولان حوزه فراهم شود.

وی گفت: کرونا هم تهدیدها و هم فوایدی را برای همه به دنبال داشته یکی از فرصت‌های آن ایجاد فضایی برای توجه به آموزش های مجازی و بهره گیری از این فضا بوده‌است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما در مباحث تربیتی باید آن جان مایه ظرافت کاری و ریزبینی لازم را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم شیوهها و تدابیر کارآمد، برنامه ریزی درست، نیروی جهادی و مخلص و مشارکت استاد، مدیر و طلبه در فرآیند تربیت و همین طور هماهنگی با واحدهای آموزش از ارکان مهم فرآیند تربیت است.

وی بیان کرد: از معاونت تهذیب می خواهیم دروس اخلاق علمای درگذشته و قدیم همچون حضرت امام (ره) را هم جمع آوری نمایند و در اختیار طلبه ها قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟