حال عمومی پزشک گنابادی دریافت کننده واکسن کرونا خوب است


حال عمومی پزشک گنابادی دریافت کننده واکسن کرونا خوب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: حال عمومی پزشک گنابادی که بعد از دریافت واکسن کرونا دچار عوارض گوارشی شده و در بیمارستان بستری شد، خوب است.

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: : پزشک گنابادی که در تاریخ ۱۰ اسفند ماه واکسن اسپوتنیک دریافت کرده بود پس از تزریق واکسن دچار عوارض گوارشی شده و با علائم گوارشی و وجود خون در مدفوع به بیمارستان مراجعه کرده که با دستور پزشک متخصص به مدت ۴۸ ساعت در بیمارستان بستری شد.

وی اظهار کرد: این پزشک متخصص پس از طی مراحل درمانی در تاریخ ۱۴ اسفندماه از بیمارستان مرخص شده است و خوشبختانه حال عمومی وی خوب است و در حال حاضر مشکل خاصی ندارد.

باذلی ادامه داد: با توجه به سن بالا و ابتلای ایشان به بیماری دیابت، به طور یقین نمی‌توان این عوارض را به واکسن نسبت داد و از طرفی با توجه به این که هر دارو و هر واکسنی علائم و عوارضی را در بدن فرد ایجاد می‌کند به طور یقین نیز نمی‌توان گفت که این عواض مربوط به واکسن نبوده است و این موضوع توسط متخصصان ما در حال بررسی است.

وی تأکید کرد: هر واکسن و دارویی دارای علائم و عوارضی است اما نوع علائم و شدت آن بستگی تام به خود فرد دارد و با توجه به فیزیولوژی متفاوت افراد و این که فرد بیماری زمینه‌ای و یا مشکل خاصی داشته یا نداشته باشد نوع و شدت بروز این علائم و عوارض متفاوت است.

باذلی در رابطه با این که افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند تا چه زمانی تحت نظر هستند، پاسخ داد: معمولا افرادی که واکسن دریافت می‌کنند نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه در همان محل تزریق واکسن تحت نظر هستند و بعد از این بازه زمانی اگر علائم خاصی بروز نکرد می‌توانند محل را ترک کنند و نسبت به بروز علائم خفیف تب و... توجیه می‌شوند اما چنانچه این عوارض شدیدتر شود باید سریعا به همکاران ما اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت‌: در شهرستان گناباد واکسن کرونا طی دو مرحله توزیع شده است و تا کنون ۱۰۰ نفر این واکسن را دریافت کرده‌اند و به جز پزشک گنابادی که دچار عوارضی شد، حال عمومی بقیه دریافت‌کنندگان خوب است و عوارض خاصی گزارش نشده است.

وی مطرح کرد: در فاز یک و فاز ۲ توزیع واکسن کرونا، واکسیناسیون با اولویت کارکنان بخش آی سی یو و کادر درمان و کسانی که به طور مستقیم با بیماران کووید ۱۹ در ارتباط هستند انجام شد و فاز سوم این واکسن نیز هنوز در کشور توزیع نشده است و به محض توزیع، ادامه واکسیناسیون در شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: در حال حاضر بیماران بستری در بیمارستان علامه بهلول گنابادی کاهش یافته است اما این شرایط شکننده است و کاملا به نوع رفتار مردم و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد، بنابراین درخواستی که از مردم داریم این است که با توجه به شرایط موجود و خطر شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از هر گونه دورهمی و تجمعی پرهیز کنند.

گفتنی است بنا بر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حال حاضر وضعیت شهرستان گناباد به لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان زرد است و طبق آمار منتشر شده در تاریخ ۱۷ اسفند ماه، ۹ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۲۷۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در