ارائه و اجرای ایده‌ها از برنامه‌های اصلی ستاد توسعه خاوران است


ارائه و اجرای ایده‌ها از برنامه‌های اصلی ستاد توسعه خاوران است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها به صورت نقطه به نقطه، ارائه ایده‌های خلاقانه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از آنها، جذب سرمایه‌گذاران به ویژه مردم به عنوان سرمایه‌گذاران واقعی و عملیاتی کردن ایده‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست روسا و برخی اعضای کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران گفت: از جامعه نخبگانی استان، فقط ایده‌های نو و طرح‌های خلاقانه می‌خواهیم.

"ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی امسال با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد."

استاندار خراسان جنوبی افزود: زمانی که نقشه عملیاتی درستی داشته باشیم و کارهای ما علمی باشد، موفقیت‌مان حتمی است.

وی گفت: کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌ها باید اتاق فکر و ایده‌پردازی باشد.

ملانوری اظهار داشت: ما در استانی زندگی می‌کنیم که از همه ظرفیت‌های آن مطلع هستیم و با وجود این نعمت‌های بی‌نظیر خدادادی، در تقسیمات کشوری غیر از بیرجند و قاین دیگر شهرهای استان محروم شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: مطالبه عمومی استان، تامین زیرساخت‌ها و افزایش سطح رفاه مردم است اما علیرغم اقدامات خوبی که طی این سال‌ها صورت گرفته هنوز در خیلی از شاخص‌ها از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این توسعه نیافتگی با وجود ظرفیت‌های بالقوه و فراوان، برازنده و زیبنده استان نیست.

وی تاکید کرد: ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال این هستیم که طبق ضوابط و قوانین بالادستی، با استفاده از آنچه در اختیار داریم، فضای استان را به سمتی ببریم که مردم از امکانات بهتری برخوردار شوند و بهره مندی بیشتری داشته باشند.

ملانوری تحقق این هدف را در گرو درک مشترک دانست و گفت: ما وقتی به این درک جامع و فهم مشترک برسیم که استان باید توسعه پیدا کند و به ایده‌آل‌ها برسد، با ایجاد هم‌افزایی و همکاری، شرایط را برای تحقق این هدف فراهم می‌کنیم.

وی اظهار داشت: لازمه این کار، داشتن ایده‌های نو و افکار خلاقانه است که با استفاده از آنها، زنجیره‌وار همه ظرفیت‌ها، حوزه اجرایی و مردم را به هم وصل کنیم و ارتقای سطح امکانات رفاهی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران گفت: مهمترین کار برعهده کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌هاست که ایده‌پردازی و ارائه نقشه راه است.

استاندار خراسان جنوبی پس از حضور در این استان آبان امسال شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش و توسعه» را سرلوحه امور اعلام کرد و متعاقب آن از راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران خبر داد.

پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل این ستاد فعالیت می‌کنند و دبیرخانه ستاد توسعه خاوران در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

ملانوری هشتم بهمن امسال در دومین نشست ستاد توسعه خاوران که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: در جلسه بعد ستاد همه کمیته‌ها باید فرصت‌های به‌روز را که قابلیت اجرایی دارد، اعلام کنند و ستادهای شهرستانی هم ذیل ستاد توسعه خاوران تشکیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی