همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لازمه تحقق اهداف تربیتی است


همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لازمه تحقق اهداف تربیتی است

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، راهبردی و لازمه تحقق اهداف تربیتی و پرورش نسلی متعهد، کارآمد و در طراز جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز دوشنبه در دیدار با مدیر حوزه علمیه کرمان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل حوزه های علمیه با آموزش و پرورش این استان افزود: این ۲ نهاد یک ماموریت مشترک دارند و آن تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی است و همکاری‌ها باید ساختارمند و سازمان یافته باشد.

وی برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف اسلامی در مدارس را ضروری دانست و اظهار داشت: از حضور روحانیون در مدارس استقبال می کنیم.

اسکندری نسب با بیان اینکه توجه به مسائل مذهبی و معنوی در صدر برنامه های آموزش و پرورش استان کرمان قرار دارد، تصریح کرد: همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش نقش موثری در تحقق اهداف تربیتی مدارس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از برگزاری نماز جماعت با حضور یک هزار و ۲۴۳ روحانی در مدارس این استان خبر داد و گفت: جذب سرباز طلبه در اولویت برنامه های آموزش و پرورش این استان قرار دارد که بر اساس بررسی های انجام شده موفقیت‌آمیز بوده است.

اسکندری نسب، خواستار رایزنی حوزه علمیه استان کرمان با ستاد کشوری همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای افزایش سهمیه آموزش و پرورش در جذب سرباز طلبه شد.

وی با بیان اینکه حضور حداقل یک روحانی در مدارس در راستای ایجاد پایگاه دینی و مذهبی ضروری است، افزود: حوزه علمیه در تولید محتوای الکترونیکی فرهنگی پرورشی در زیست بوم کرونا به آموزش و پرورش کمک کند.

مدیر حوزه علمیه کرمان نیز در این دیدار به نقش موثر آموزش و پرورش در تحقق اهداف فرهنگی اشاره کرد و گفت: همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش امری ضروری است.
حجت الاسلام عباس سلمه ای بر حضور پررنگ و فنی روحانیون در مدارس تاکید کرد و افزود: توانمندسازی روحانیون متناسب با نیاز مدارس و نسل جوان و نوجوان ضروری است.

وی با بیان اینکه ساعات حضور دانش آموز در مدرسه قابل قیاس با مسجد نیست، گفت: طلبه می تواند در مدرسه با دانش آموز ساعات زیادی را وقت بگذراند و تاثیر گذاری خاص خود را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمان از راه اندازی دفتر مهارت های تبلیغی در کرمان خبر داد و گفت: توانمند سازی سرباز طلبه های مدارس از اولویت های اصلی این دفتر است.

معاون فرهنگی و پرورشی، رئیس اداره قرآن و عترت و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان را در این دیدار همراهی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو