شکستن تحریم ها نیازمند اصلاح قوانین اقتصادی در کشور است


شکستن تحریم ها نیازمند اصلاح  قوانین اقتصادی در کشور است

کرج - ایرنا - رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز اعلام کرد که شکستن حصار تحریم ها در گرو اصلاح برخی قوانین اقتصادی در زمینه تولید و صادرات کشور است.

یدالله مالمیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارآفرینان صنایع نساجی، پوشاک و محصولات چرمی و سایر تولیدات در انتظار رفع دست انداز های غیر طبیعی در مسیر رونق تولید و صادرات هستند تا با سرمایه های کلان وارد صحنه تولید شوند.

وی مهمترین دغدغه و نگرانی کارآفرینان نسبت به سرمایه گذارای های کلان در صنایع نساجی و پوشاک را وجود ابهام در پیش بینی ها نسبت به آینده عنوان کرد.

مالمیر افزود: کارآفرینان صنایع همگن نساجی انتظار دارند با سرمایه گذاری های کلان‌ در بستر تولید اطمینان حاصل کنند که با صدور بخشنامه های کارشناسی نشده‌ به یکباره سرمایه هایشان با خطر ورشکستگی مواجه نشود.

وی ایجاد تحول در کار آفرینی، شکوفایی صنعت و رونق تولید و اشتغال را مستلزم‌ کسب اطمینان و اعتماد کارآفرینان نسبت به آینده روشن در بستر تولید و صادرات عنوان کرد.

گشودن قفل پویایی اقتصاد با ترغیب سرمایه گذاری

مالمیربا اشاره به تلاش وافر دست اندرکاران صنایع نساجی، پوشاک و چرم در مسیر خود اتکایی و رهایی از وابستگی ها گفت: کلید طلایی قفل پویایی اقتصاد در دل سرمایه گذاری های خرد و کلان در بخش تولید و صادرات خودنمایی می کند.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری به مناسبت هفته دولت امسال اشاره کرد و افزود: معظم له در این دیدار رفع پیچ و خم های اداری درصدور مجوز های تولید و ضرورت احیای سرمایه گذاری های کلان در طرح های بزرگ را مورد تاکید قرار داند و فرمودند کههیچ طرح بزرگ سرمایه گذاری نباید بلاتکلیف رها شود.

مالمیر ادامه داد : حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در آن نشست تصویری که اعضای هیات دولت حضور داشتند خاطرنشان کردند که بخش خصوصی دارای امکانات فراوان و نقدینگی لازم است و باید با برطرف کردن مشکلات مالیاتی و مجوز ها و نیز تسهیلات بانکی ، این بخش ترغیب به سرمایه گذاری شود.

رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز دستیابی به رشد اقتصاد در حد انتظار جامعه را نیازمند عزم ملی و تلاش جهاد گران صحنه تولید در سایه ثبات و امنیت سرمایه گذاری ذکر کرد.

مالمیر گفت: در شرایطی که طی چهار دهه گذشته دشمنان به سرکردگی آمریکا کمرنگ جلوه دادن‌ و منزوی کردن اقتصاد کشورمان را در دستور کار قرار داده اند، ضروری است با تکیه بر توانمندی های داخلی و مهیا کردن زیرساخت های لازم ، رونق صادرات غیر نفتی را در اولویت قرار دهیم‌ و در بازار جهانی صادرات حضوری پررنگ داشته باشیم.

رهایی از چالش اقتصاد واردات محور

رییس انجمن صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز از اقتصاد واردات محور به ویژه در بحث واردات بی رویه محصولات نساجی ، پوشاک و چرم‌ به عنوان‌ یک معضل حاد نام برد.

وی ادامه داد: متاسفانه اینگونه محصولات در شرایطی از مبانی ورودی مجاز و غیرمجاز وارد کشور می شود که انواع داخلی آن‌ با کیفیت بسیار بالا به وفور در کشور تولید می شود.

رییس انجمن‌همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: تحریم ها با وجود ایجاد مشکلات عدیده ، یک مزیت ارزشمند را در صنایع نساجی به ارمغان آورد و آن تقویت خود اتکایی به پتانسیل و توانایی های داخلی به ویژه در بحث ساخت ماشین آلات نساجی است.

مالمیر تصریح کرد: تا زمانی که برای تامین نیازهایمان از پتانسیل داخلی استفاده نکنیم و بخش عمده ارز کشور را در سبد واردات کالاهایی که توان تولید داخلی آن را داریم بگذاریم ، شعار حرکت در مسیر رشد اقتصاد عملی نخواهد شد.

استان البرز دارای سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است که حدود ۲۰۰ واحد آنها در زمینه نساجی ، پوشاک و چرم فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز