تولید گوشت مرغ استان سمنان جوابگوی نیاز بازار شب عید است


تولید گوشت مرغ استان سمنان جوابگوی نیاز بازار  شب عید است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان با اشاره به ظرفیت ماهانه جوجه‌ریزی 2 میلیون و 400 هزار قطعه‌ای در مرغداری‌های استان، گفت: کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ در بازار استان و عید نوروز وجود ندارد.

کسری پیوندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۳۲۰ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون قطعه در هر دوره در استان سمنان فعال است و با توجه به میزان تولید این واحدها، کمبودی در بازار استان احساس نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان ادامه داد: استان سمنان علاوه بر تامین گوشت مرغ بازار استان، بخشی از نیاز بازار استان‌های همجوار مانند تهران را رفع می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون هر یک کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده به نرخ دولتی با قیمت ۲۰۴ هزار ریال در بازار استان سمنان توزیع می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، سهمیه نهاده مرغداری‌های استان افزایش یافته و مرغداری‌های استان در زمینه تامین نهاده مشکلی ندارند و انتظار می‌رود تولید استان افزایش یابد.

پیوندی با تاکید بر لزوم نظارت بر بخش عرضه گوشت مرغ در استان سمنان با توجه به قیمت مناسب آن در مقایسه با استانهای همجوار، یادآور شد: برای ارتقای رضایت و احقاق حقوق مصرف کنندگان در عرضه گوشت مرغ در بازار ضرورت دارد نظارت‌ بر عرضه بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان اظهار داشت: میزان تولید گوشت مرغ در استان بیش از نیاز بازار است و شهروندان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

در استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری گوشتی، تخمگذار و مادر با ظرفیت ۱۳ میلیون قطعه وجود دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج