امام جمعه تبریز: کرونا فرصت‌های جدیدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد


امام جمعه تبریز: کرونا فرصت‌های جدیدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد

تبریز - ایرنا - نماینه ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کرونا فرصت‌های جدیدی در فرآیند تعلیم و تربیت به وجود آورده است، اما بهره‌برداری از این فرصت، نیازمند بهره‌مندی هوشمندانه از فضای مجازی بر پایه تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با وی افزود: آموزش و پرورش توانست با بهره مندی هوشمندانه از شرایط کرونایی بر بستر آموزش مجازی، چالش های عدالت آموزشی را تا حدودی از پیش روی بردارد.

وی در عین حال تاکید کرد: البته باید توجه داشت در مناطقی که دانش آموزان از فضای مجازی محروم هستند، نباید از آموزش محروم شوند و راه برون رفت از این مشکل نیز توزیع بسته های آموزشی، گسترش استفاده از آموزش تلویزیونی، آموزش فرد به فرد و افزایش کمک های خانواده به دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: بروز وضعیت کرونایی، موجب بروز خلاقیت، از بین بردن محدودیت های زمان و مکان در آموزش و افزایش توقع از معلم به علت در دسترس بودن وی شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دخالت غیراصولی برخی از خانواده ها در موضوع آموزش به عنوان موضوع تخصصی موجب افراط و تفریط می شود، گفت: ایجاد شبکه شاد نقطه شروع خوبی برای برون رفت از چالش تعطیلی مدارس و آموزش در شرایط کرونایی بود، ولی تحقیقات باید در خصوص ارتقای سطح شبکه شاد و امکانات آن با سرعت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه شبکه شاد همچنین در موضوع مناسبت های مختلف از جمله جشن تکلیف دانش آموزان عملکرد خوبی داشت، ادامه داد: نقش آموزش، خانواده و بزرگان در شکل گیری نظام تعلیم و تربیت، نقش اصلی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده رای نابودی یک ملت، خانواده، نظام آموزشی و اسطوره ها و الگوهای یک کشور را مورد هدف و هجمه قرار می دهند، افزود: برای نابودی خانواده، منزلت زنان را می شکنند که بر این اساس باید منزلت بانوان در جامعه صیانت شود و ارتقا یابد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: برای شکستن منزلت نظام آموزشی نیز منزلت معلمان را می شکنند و برای از بین بردن الگوها و اسطوره ها، منزلت بزرگان را از بین می برند که باید جایگاه بزرگان و پیشکسوتان و معلمان و زنان حفظ شود.

سپاه عاشورا با همکاری بسیج فرهنگیان و معلمان آذربایجان شرقی، دانشنامه فرهنگی با نام شهید سلیمانی را چاپ کرده است که در این دیدار توسط امام جمعه تبریز به وزیر آموزش و پرورش اهدا شد.

وزیر آموزش و پرورش برای سفر یکروزه کاری در تبریز به سر می برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر