حال همه ما خوب است


حال همه ما خوب است

27 روز از تزریق واکسن به کادر درمان آی سی یو بیمارستان‌های درگیر با کرونا در استان قزوین گذشته است، دُز دوم واکسن سه‌شنبه 19 اسفندماه تزریق می‌شود و حال عمومی همه افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند خوب است.

بیمارستان بوعلی قزوین از همان ابتدای شیوع کرونا به‌عنوان بیمارستان معین کرونا انتخاب و افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در این بیمارستان بستری شدند؛ ۲۱ بهمن همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یوی کرونای این بیمارستان انجام شد، کادر درمان بخش آی سی یو واکسن را دریافت کردند برخی از عوارض واکسن ترس داشتند اما اغلب آن‌ها معتقد بودند که عوارض واکسن هرچه باشد از دردهای کرونا کمتر است.

حالا ۲۷ روز گذشته و سه‌شنبه ۱۹ اسفند قرار است دُز دوم واکسن به کادر درمان تزریق شود، دوباره به سراغشان رفتیم تا از وضعیتشان اطلاعی کسب کنیم.

دکتر ماهیار صدیقی ۴۸ ساله، متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و رئیس بخش آی سی یوی کرونای بیمارستان بوعلی اولین نفری بود که واکسن را دریافت کرد، صدیقی تنها راه خلاصی از این ویروس را واکسیناسیون سراسری می‌دانست و می‌گفت: من این افتخار را دارم که جزو اولین افرادی باشم که واکسن را دریافت می‌کنند، با توجه به مسائلی که از این بیماری دیدم و با توجه به شناختی که از ویروس دارم بهترین کار واکسیناسیون است، خودم هم سه بار به این بیماری مبتلا شدم.

صدیقی هم‌اکنون با اشاره به عوارض واکسن می‌گوید: روز اول دریافت واکسن، بدن‌درد شدید داشتم و این درد در ناحیه دستم شدیدتر بود اما بعد از ۱۲ ساعت دیگر دردی احساس نکردم، من جزو افرادی بودم که تب و لرز نداشتم اما علائم دیگری داشتم که هنوز اثبات نشده به دلیل واکسن بوده یا خیر، اما هم‌اکنون شرایطم خوب است.

وی ادامه می‌دهد: هیچ علائم گوارشی نداشتم و خوشحالم که واکسن را دریافت کردم، به تمام افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند نیز توصیه می‌کنم حتماً واکسن را دریافت کنند.

عوارض واکسن ۲۴ ساعت بود

مینا اسماعیلی، پرستار بخش آی سی یو بیمارستان بوعلی ۲۵ ساله است و از ابتدای شیوع کرونا در بخش کرونا مشغول به کار بوده است، وی نیز ۲۱ بهمن‌ماه واکسن دریافت کرده است و در این خصوص می‌گوید: ۲۴ ساعت اول بعد از دریافت واکسن علائمی ازجمله بدن‌درد و تب و لرز داشتم این علائم بعد از تزریق هر واکسنی بروز می‌کند و صرف واکسن کرونا نیست.

وی ادامه می‌دهد: بعد از ۲۴ ساعت عارضه دیگری نداشتم و هم‌اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برم، در شرایط کنونی تنها راه‌حل موجود برای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و بعدازآن واکسن تنها راه درمانی پیشگیری‌کننده است که در سایر کشورها نیز مورداستفاده قرارگرفته و نتیجه آن تاکنون مثبت بوده است.

اسماعیلی بیان می‌کند: دُز دوم را سه‌شنبه به ما تزریق می‌کنند، زمانی که قرار شد به کادر درمان واکسن تزریق کنند مادرم خیلی تشویق کرد که حتماً واکسن را تزریق کنم، همان‌طور که همه از کرونا می‌ترسیدند ما در بخش کرونا مشغول کار بودیم در گام اول تزریق واکسن ما پیش‌قدم شدیم در این راه مادرم پشتیبانم بود.

اعتماد کردم و واکسن زدم

بهاره آقاجانی دیگر پرستار آی سی یو بود که علی‌رغم اینکه نگرانی داشت واکسن را دریافت کرد، آقاجانی در زمان دریافت واکسن به ایسنا گفته بود که معتقد است واکسن اثرگذاری بالایی دارد و به واکسن ۹۰ درصد اعتماد دارد «من برخلاف برخی همکارانم ترجیح می‌دهم که واکسن را دریافت کنم، عوارضش را نمی‌دانم و کمی نگرانی دارم و این امر نسبت به هر چیز جدیدی وجود دارد و طبیعی است».

آقاجانی که حالا در چند قدمی تزریق دُز دوم واکسن قرار دارد، می‌گوید: بعد از تزریق واکسن ۴۸ ساعت علائمی مانند تب و لرز و بدن‌درد، سردرد داشتم اما بعدازآن علائمی نداشتم و هم‌اکنون شرایطم عادی و خوب است و در انتظار تزریق دز دوم واکسن هستم.

وی یادآور شد: همواره بین شرایط بد و بدتر باید گزینه بد را انتخاب کرد، هر واکسنی در گام اول ترس دارد اما برای پیشگیری باید واکسن بزنیم، ما نیز جزو اولین افرادی بودیم که در استان واکسن کرونا را دریافت می‌کردیم بنابراین ترس داشتم اما هم‌اکنون به اطرافیانم توصیه می‌کنم که اگر واجد شرایط هستند حتماً واکسن را دریافت کنند.

کوثر بخشی ۲۸ ساله و پرستار آی سی یو کرونا از دیگر پرستارانی است که واکسن را دریافت کرده، بخشی پیش‌ازاین به ایسنا گفته بود: کمی نگران هستم؛ قبلاً کرونا گرفتم شرایط خیلی سخت بود حالا هم می‌ترسم که دوباره کرونا بگیرم به همین دلیل آمدم که واکسن بزنم، می‌گویند این واکسن ویروس زنده ضعیف شده نیست بنابراین بیماری‌زایی کمی دارد، خانواده‌ام هم مرا تشویق کردند که واکسن بزنم اما خودم ۵۰-۵۰ هستم ولی اعتماد می‌کنم و واکسن را می‌زنم.

اما حالا بعد از گذشت ۲۶ روز تأکید می‌کند: همه‌کسانی که بار اول از تزریق واکسن ترسیده بودند حالا راغب هستند که واکسن را دریافت کنند، ۱۲ ساعت بعد از تزریق واکسن تب و لرز و بدن‌درد شدید داشتم تا ۲۴ ساعت علائم را داشتم اما الان شرایطم خوب است و مشکلی وجود ندارد و در انتظار دُز دوم تزریق هستم.

اختصاص ۱۰۵۰ دُز واکسن در فاز دوم به استان قزوین

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در خصوص تزریق واکسن در استان قزوین، می‌گوید: تا الآن یکسری ۱۰۵ دُز واکسن و در یکسری ۱۰۵۰ دُز واکسن به استان قزوین اختصاص پیدا کرده که آمار آن در سامانه سیب قابل‌رؤیت است، در ستاد استانی هماهنگی واکسن نیز واکسن‌ها بر اساس الویت بندی کشوری تقسیم‌شده و در حال تزریق است.

وی بیان می‌کند: اگر محموله جدید که شامل واکسن کواکس، سینوفارم چینی و محموله بعدی اسپوتنیک روسیه است وارد کشور شود و به استان قزوین اختصاص پیدا کند در این حوزه تزریق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تاکنون ۱۰۵ نفر از کادر درمان آی سی یو بیمارستان‌های استان قزوین واکسن کرونا را دریافت کردند که طبق گزارش‌های دریافتی حال همه آن‌ها خوب است و مشکل یا عوارض خاصی در بین دریافت‌کنندگان واکسن دیده نشده است؛ طبق ستاد هماهنگی واکسن در استان قزوین در فاز دوم ۱۰۵۰ دُز واکسنی که وارد استان خواهد شد، به کادر درمان، سالمندان ساکن خانه سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد، کارمندان آرامستان‌ها و غسال‌ها اختصاص پیداکرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟