شورای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی کرایه حمل و نقل بار تصمیم بگیرد


شورای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی کرایه حمل و نقل بار تصمیم بگیرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به گرفتن کرایه حمل و نقل بصورت خودسرانه در بخش‌های مختلف استان باید شورای حمل و نقل استان تصمیم جدی در این زمینه بگیرد.

«براتعلی صالحی» در جمع برخی از خبرنگاران با بیان اینکه خروج سیمان کارخانه‌های مارگون و یاسوج از استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است، افزود: در این ستان هیچ مشکلی در باب کیفیت سیمان نداریم.

خروج سیمان ممنوع شد

وی با اشاره به اینکه مدتی بود، بازار سیمان در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار کمبود، مشکل، نارضایتی مردم و نوسانات قیمت شده بود، اظهارکرد: بر اساس مصوبه‌ای که با حضور مسئولان استانی به تصویب رسید، خروج سیمان کارخانه‌های مارگون و یاسوج از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه دستگاه‌ها، اصناف، نیروی انتظامی، دستگاه قضا، صنعت و معدن و... برای حفاظت از حقوق شهروندان همکاری نزدیک با تعزیرات حکومتی دارند، که جا دارد از آنها تشکر کنم، خاطرنشان کرد: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و قاچاق چوب جرائم بسیار سنگین و بازدارنده‌ای را اعمال می‌کنیم. استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین طبیعت را دارد که سرمایه خدادادی است، تخریب منابع طبیعی در واقع استان را نابود می‌کند. و با منابع طبیعی و محیط زیست استان تعامل و همکاری مطلوبی در این زمینه داریم.

تعزیرات با تخلفات آسفالت برخورد می کند

صالحی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی در باب رسیدگی پرونده یک ریال از کسی دریافت نمی‌کند، تمام دستگاه‌های دولتی که خدمات ارائه می‌دهند، مثلاً شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی که در حوزه راه فعالیت دارد، اگر کسی یا پیمانکاری آسفالت با کیفیت استفاده نکرد و به جای آسفالت ۱۰ سانتی‌متری، آسفالت ۵ سانتی متری استفاده کرد، می‌تواند برای آن فرد پرونده تشکیل دهد و به تعزیرات حکومتی ارجاع دهد و طبق قانون با او برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون دستگاهی نبوده که در راستای دفاع از حقوق بیت المال همچنین پرونده‌های را برای ما ارسال کند. سازمان‌های دولتی حتی می‌توانند، فاکتورهای خرید خود را برای راست آزمایی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار دهند.

لوازم یدکی خودرو تقلبی به طور گسترده در بازار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی خودروها گریزی زد و گفت: بعلت نداشتن مهارت و تبحر لازم، بیشترین پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی استان که ما با آن سر و کار داریم، مربوط به لوازم یدکی و تعمیرگاه‌های خودروها هستند. یک از مشکلات استان در زمینه لوازم یدکی خودرو، اجناس تقلبی به طور گسترده در این بازار است. به طور مثال تسمه تایم ۵ نوع مختلف در بازار داریم و این نیاز به کارشناس مجرب دارد که اصلی و تقلبی را تشخیص بدهد. گاهی تفاوت قیمت‌ها هم به دلیل نوع آنهاست.

صالحی افزود: چند بارکاری در خصوص تعمیر خودروها ضررو زیان‌های زیادی به مردم وارد کرده است که آن هم به دلیل تجربه نداشتن کافی و مهارت لازم است. تعمیرگاه‌های فاقد پروانه کسب در بازار کم نیستند که باید تیمی برای شناسایی مکانیکی‌ها و تعمیرگاه‌های مجوز دار و فاقد مجوز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود و واحدهای فاقد پروانه کسب تعطیل شوند چراکه باعث ضرر بریا مردم و جامعه می شوند و این مساله از سوی اتاق اصناف در حال پیگیری رو رسیدگی است.

تولید مرغ در کهگیلویه و بویراحمد از مصرف کمتر است

وی با اشاره به موضوع بازار مرغ استان عنوان کرد: تولید و مصرف مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه همخوانی ندارد. میزان تولید مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی کمتر از میزان مصرف است، با کمبود واحدهای تولیدی مرغ در سطح استان مواجه هستیم. و یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ همین موضوع است، چرا که ما مجبور هستیم بخشی از مرغ مورد نیاز استان را از خارج استان تهیه کنیم و بالاخره کرایه بار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: قیمت مصوب مرغ تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و مرغی که خارج از استان می‌آید بعلت تامین از سایر استانها و هزینه حمل، با قیمت ۲۶ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

صالحی اظهارکرد: تأمین مرغ مورد نیاز استان بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: مرغ همیشه در استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت بالایی دارد، چراکه بخشی از مرغ مورد نیاز این استان خارج از استان تامین می شود.

طبق آخرین مصوبه تمام کشتارگاههای استان باید قیمت را روی نایلون مرغ درج کنند.

گرفتن خودسرانه کرایه بار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با نرخ کرایه حمل و نقل کالا و خدمات از جمله سیمان، میوه، کالاهای اساسی، مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسهف امبولانس، لودر، بیل مکانیکی، تراکتور و ... در سطح استان مشکل وجود دارد که باید این موضوع مهم ساماندهی شود چراکه این مساله بر قیمت کالاها و خدمات تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، صالحی بیان کرد: با توجه به گرفتن کرایه حمل و نقل بصورت خودسرانه در بخش‌های مختلف استان باید شورای حمل و نقل استان تصمیم جدی و قاطعی در این زمینه بگیرد و در صورتی که قیمت حمل و نقل در استان اصلاح شوند خیلی از مشکلات قیمت‌ها در استان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!