حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن حفظ نظام یکپارچه دینی


حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن حفظ نظام یکپارچه دینی

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن حفظ نظام یکپارچه دینی خواهد بود.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی در گفت‌وگو با ایسنا، به شرایط کشور در حوزه ملی و بین‌المللی در ماه‌های منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار کرد: برگزاری انتخابات پرشور و آگاهانه در چنین شرایطی یکی از اصلی‌ترین وظایف ارکان حاکمیت در بخش‌های گوناگون است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات دستاورد انقلاب اسلامی و فرصتی برای مردم و نظام برای تعیین کارگزاران کشور است، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ اولین انتخاباتی است که در گام دوم انقلاب صورت می‌گیرد و موضوع جامعه پردازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی که از تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است باید از این دولت با مختصاتی که برای آن تبیین شده است آغاز شود.

وی به شرایط جدید سیاسی در فضای منطقه‌ای و بین‌المللی پس از انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: شرایط سیاسی ملی و بین المللی منجر به یک وزن کشی سیاسی دوگانه در کشور خواهد شد به گونه‌ای برخی بر این پندارند که باید با تعامل با خارج از مرزها، کشور را مدیریت کنیم و برعکس در طرف مقابل برخی بر این عقیده استوارند که مدیریت کشور در تمامی عرصه ها باید متکی بر توانمندی داخلی و عدم وابستگی به بیگانه صورت گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در ادامه، برگزاری انتخابات در شرایط کرونا را از دیگر موضوعاتی دانست که علاوه بر فضای جدید سیاسی شکل گرفته در عرصه بین‌المللی این انتخابات را با اهمیت‌تر از گذشته کرده است و گفت: سه مولفه دولت سازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب با تاکید بر مختصات تشکیل دولت جوان انقلابی، فضای جدید سیاسی و نیز برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی وجه تمایز انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با سایر انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات یک رابطه مستقیم با کارآمدی نظام اسلامی دارد، اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی به خوبی دریافتند که نمی‌توان با راه‌اندازی غائله، جنگ سخت، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم با ملت ایران مقابله کرد و دست به توطئه هایی برای ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت می زنند.

او با اشاره به تحریم هایی که دشمنان نظام علیه انتخابات ایران به راه می‌اندازند، افزود: انتخابات همان طور که برای نظام اسلامی یک فرصت برای به نمایش گذاشتن اقتدار انقلاب به شمار می‌رود برای دشمن نیز یک فرصت است و از این حیث نیز انتخابات ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرهنگ دستجانی تاکید کرد: معاندان نظام اسلامی امروز در تلاش هستند تا از این انتخابات به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کنند و در چنین شرایطی جمعی از ائتلاف بیگانه با کمک نیروهای داخلی تلاش خواهند کرد تا سرنوشت کشور را پای صندوق های رای تعیین کنند که این آرزو را با خود به گور خواهند برد و یقین بدانید که باطل السحر آرزوی دشمنان، حضور حداکثری مردم در انتخابات و پای صندوق‌های رای خواهد بود.

وی از جنگ رسانه‌ای دشمنان به عنوان ابزاری برای تحریف دستاوردهای انقلاب یاد کرد و افزود: از جنگ رسانه‌ای دشمن با تعابیری نظیر جنگ شناختی و تحریف و جنگ روایت‌ها و قرائت‌ها یاد می‌شود و دشمن به دنبال دادن آدرس اشتباه به مردم با استفاده از ابزار رسانه است.

او، آدرس اشتباه دادن به مردم را با هدف نشان دادن ناکارآمدی نظام، ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت، انحراف در انتخاب اصلح و تلاش برای کاهش حضور مردم در انتخابات دانست و افزود: دشمن به دنبال این است که افراد ناکارآمد روی کار بیایند و فضای نارضایتی در کشور فراگیر شده و با ایجاد غائله و اغتشاش، سرنوشت کشور تغییر پیدا کند و این سیاست استکبار در مواجهه با انقلاب است.

فرمانده سپاه ساوه با بیان اینکه باید به مردم آدرس درست بدهیم گفت: آدرس درست یعنی به مردم بگوییم، تشکیل دولت جوان حزب الهی راهکار رفع مشکلات کشور است و منظور از جوان بودن، سن و سال نیست بلکه نشاط، کارآمدی و تحرک بالا و معنای حزب الهی بودن توجه به نصرت الهی و نگاه به درون است.

وی به انجام مجموعه ای از اقدامات برای شکست توطئه های دشمنان برای افراد جامعه اشاره کرد و افزود: تلاش برای افزایش بصیرت و آگاه سازی افرادی که نسبت به انقلاب بی اعتماد یا ناراضی و ناآگاه هستند ضرورت دارد و برای هر طیفی از جامعه باید مجموعه اقدامات خاص خود را انجام داد.

سرهنگ دستجانی کاهش فاصله بین مسئولان و مردم و پاسخگو بودن به مطالبات جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مشکلات مردم را باید میدانی بررسی و برطرف کرد. نباید برآوردن خواسته های مردمی را به تبصره و قانون واگذار کنیم بلکه باید با نگاه مثبت و در چارچوب قانون مشکلات را برطرف کرد.

او مقدمه حفظ نظام را تشویق مردم به حضور حداکثری در تمامی صحنه‌های انقلاب دانست و تاکید کرد: تشویق و ترغیب مردم با تاکید بر ارتقای سطح رضایتمندی مردم برای حضوری حداکثری در انتخابات یک امر واجب است و مصداق بارز امر به معروف و جهاد تکلیفی در گام دوم انقلاب به شمار می‌رود تا جهاد امید آفرینی در کشور شکل بگیرد و از ریزش مردم در صحنه جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه ساوه تصریح کرد: ترغیب مردم به حضور منجر به حفظ نظام یکپارچه دینی خواهد شد و امروز اداره جامعه با تبیین اسلام ناب محمدی(ص) و حاکمیت دینی صورت خواهد گرفت. قطعا سوسیالیسم و لیبرالیسم توان اداره جامعه را ندارند و تنها دینی که عالمانه با فطرت انسان سازگار است و می تواند دنیای اسلام را اداره کند و بستر حضور مردم را فراهم کند دین مبین اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی خیمه جهان اسلام است، گفت: برگزاری انتخابات پرشور و آگاهانه در گرو اتخاذ سازوکار لازم و تدابیر مناسب با برنامه ریزی لازم برای طیف های مختلف جامعه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس