جذب بیشترین اعتبار طرح بازآفرینی استان در مهریز


جذب بیشترین اعتبار طرح بازآفرینی استان در مهریز

شهردار باغشهر تاریخی مهریز عنوان کرد: شهر مهریز بالاترین رقم جذب طرح بازآفرینی را در استان یزد داشت.

«امیرحمزه زارع زاده» روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جامعه، اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه پیشبرد اهداف مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است؛ به طوری که اگر خبرنگاران با مدیران شهر خود هماهنگ باشند و اطلاع‌رسانی دقیق و درستی داشته باشند، نقش موثری در شکوفایی شهر خود از جهات مختلف ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به عملکرد نیمه دوم امسال شهرداری اشاره و عنوان کرد: عملیات ساخت پارک میلاد و زیرسازی جاده سلامت به طور تقریبی ۱۰ کیلومتر و اجرای ۹۰ درصدی فاز دوم آن از جمله اقدامات در حوزه عمرانی شهرداری طی این مدت بوده است.

زارع زاده با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه بازآفرینی شهری نیز گفت: مهریز بالاترین رقم جذب اعتبارات طرح بازآفرینی را در استان یزد داشته که البته حاصل تلاش‌های شهردار پیشین بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: فاز دوم مهرپادین در دستور کار شهرداری قرار دارد و در همین راستا نیز عملیات عمرانی بازارچه‌های مهرپادین با اعتباری حدود ۲.۵ میلیارد تومان به اتمام رسید.

شهردار از تامین آب طرح ورودی شهر مهریز خبر داد و گفت: در این رابطه یک باب مخزن ۱۵۰ متر مکعبی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۸۰ میلیون ایجاد شد.

وی با اشاره به ایجاد سرویس‌های بهداشتی فاز جدید پارک کوثر با ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار، از اتمام عملیات عمرانی پارک سرو منگاباد خبر داد و افزود: آسفالت معابر سطح شهر با اعتباری معادل یک میلیارد تومان انجام شد و علاوه بر آن زیرسازی حدود ۶ هزار مترمربع از سایر معابر نیز صورت گرفت.

زارع زاده با اشاره به اجرای زیرسازی و آماده سازی بلوار شهید سلیمانی به طول ۷۰۰ متر، اضافه کرد: عملیات جدول‌گذاری خیابان منتظری و بلوار پیامبر اعظم(ص)، عملیات بهسازی میدان دفاع مقدس، اجرای دیوارچینی مدرسه امام هادی(ع)، ساخت پارک منطقه استهریج، نصب تابلوهای متعدد سطح شهر و تکمیل تابلوهای ترافیکی شهری، تکمیل ایستگاه‌های خط واحد، ایجاد دو دستگاه ایستگاه خط واحد در میدان شهرداری و جایگزینی دوربین‌های سطح شهر از دیگر اقدامات صورت گرفته شهرداری طی شش ماهه دوم امسال بوده است.

شهردار همچنین در رابطه با حوزه اجرائیات به ثبت ۱۶۴ مورد اخطار تخلفات ساختمانی اشاره کرد و افزود: همچنین ۱۸ مورد اخطار جمع‌آوری دام، ۹۳ مورد اخطار سد معبر، ۲۰۲ مورد صورتجلسه تخلفات ساختمانی در مورد اخطار گودبرداری غیرمجاز، ۸۱ مورد جمع آوری نخاله ساختمانی، ۱۷ مورد نهالکاری پسته در محدوده شهری، ۷۱ مورد جمع‌آوری و اخطار به دستفروشان و ۱۴ مورد اخطار نیز به فعالیت ضایعاتی‌ها در محلات که ۱۰ مورد آنها نیز جمع‌آوری شده، از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

وی به ۲۰ مورد تخریب حصارکشی زمین‌های مزروعی به منظور جلوگیری از تغییر کاربری آنها در این باغشهر اشاره کرد و گفت:در همین رابطه کارگروهی برای برخورد با این قبیل تخلفات در شهرداری شکل گرفته که با جدیت در این زمینه فعالیت دارند.

وی از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات شهری به تامین روشنایی میادین شهر از جمله میادین «علی اصغر»، «خاتم الانبیا»، «جانباز» و «شورا»، جابجایی تاسیسات آب و گاز واقع در طرح‌های شهری، و لکه‌گیری معابر شهری با حدود ۱۵۰ تن آسفالت را یاداور شد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در زمینه جمع اوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر انجام شده است.

زارعزاده از رشد چشمگیری در ایجاد فای شبز شهری طی این مدت خبر داد و در این باره به گل‌کاری ابتدای بلوارشهید زارع‌زاده، گل‌کاری ابتدای بلوار شهید طالقانی، کاشت درخت در پشت مدرسه دخترانه محمودی، کاشت درخت در بلوار امام علی (ع)، تکمیل فضای سبز میدان امام رضا (ع)، کاشت درخت در بلوارهای خاتم‌الانبیا، آزادگان، پیامبر اعظم(ص) و همچنین در جنب مدرسه ملاحسینی، میدان پرستار، پارک شهرک صلواتی، بلوار امام خمینی روبروی اداره راه و نیز پارک سرو اشاره کرد.

در این نشست ضمن تقدیر از خبرنگاران، لوح قلم سیاه سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» اثر «منیره کمالیان» بانوی هنرمند مهریزی به شهردار مهریز تقدیم شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند