واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»


واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»

اردکانی‌ها با اجرای طرحی به نام «یادکاشت» به مناسبت هفته منابع طبیعی برای ماندگاری درخت و زندگی اقدام می‌کنند.

«مصطفی پوردهقان» شهردار اردکان کاشت درخت را یکی از بهترین کارهای خیر و اثر گذار عنوان کرد و افزود: شهر بدون درخت، شهری بدون روح است که با کاشتن و پرورش دادن درخت، سبزی و خرمی، لطافت و آسایش و آرامش مردم را به همراه خواهد داشت.

وی به نقش بی بدیل شهرداری در حوزه فضای سبز اشاره و بیان کرد: شهرداری با ایجاد پارک‌ها و بوستان‌ها سالیانه چند میلیارد تومان هزینه کاشت و نگهداری فضای سبز شهری کرده که امیدواریم با طرح یاد کاشت درخت و مشارکت شهروندان با توسعه فضای سبز در جهت کاهش آلودگی‌های موجود گام موثری برداریم.

واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»

شهردار گفت: طرح یادکاشت درخت با نظارت شهرداری و گونه نهال نیز ازبین نهال های مورد تایید و مثمر و تایید فضای سبز شهرداری است و هزینه های مربوط به خرید، کاشت و نگهداری، سمپاشی و کود دهی به عهده فرد ثبت‌نام‌کننده است.

«ژامک طباطبایی» مجری این طرح و پیشنهاد دهنده «یادکاشت» به شهرداری اردکان در این خصوص، گفت: در طرح یادکاشت زنده نگه داشتن یاد شهروندان از بدو تولد تا حتی بعد از دوران زندگی با زنده نگه داشتن یک درخت ماندگار خواهد شد.

واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»

وی افزود: فاز اول این طرح با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان در فاز ۴ پارک آزادی اردکان همزمان با روز درختکاری اجرایی شد که با توجه به قول مسئولان این شهر، طی برنامه‌ریزی‌های بعدی در دیگر بخش‌های قابل کاشت درخت از جمله پارک کوهستان و پارک جنگلی شهید پایدار به اجرا در خواهد آمد.

طباطبایی با اشاره به این که «یادکاشت» به صورت پایلوت در اردکان اجرایی و امکان انجام در سراسر کشور را دارد، تاکید کرد: حفظ و نگهداری درختان که با حمایت شهرداری اردکان صورت خواهد پذیرفت، بعد از ثبت نام هر شهروند و پرداخت مبلغ کفالت هر درخت، مسیر را برای توجه بعدی به این اقدام از جمله نورپردازی و ایجاد شناسنامه برای هر یادکاشت فراهم خواهد آورد.

واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»

به گزارش ایسنا، «ژامک طباطبایی» مجری و خالق این طرح در شهرستان اردکان دختر مرحوم دکتر «سید محمود طباطبایی» از مشاهیر اردکانی است که دو کتاب «واژه‌نامۀ گویشی اردکان» و «فرهنگ عامّۀ اردکان» را نیز از پدر جمع آوری و چاپ نموده است.

گفتنی است در حاشیه مراسم «یادکاشت» و گرامیداشت روز درختکار، شهردار اردکان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان از نیروهای فضای سبز شهرداری این شهر به پاس تلاش و خدمت رسانی به شهروندان تجلیل کردند.

واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟