30 نوعروس بافقی با جهیزیه کمیته امداد راهی خانه بخت شدند


30 نوعروس بافقی با جهیزیه کمیته امداد راهی خانه بخت شدند

یزد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بافق گفت: به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد و در آستانه عید مبعث 30 نوعروس زیرپوشش با تامین جهیزیه، راهی خانه بخت شدند.

قاسم طلایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهیزیه هر یک از این نوعروسان زیر پوشش، وسایل اساسی و لوازم اولیه زندگی است که از سوی کمیته امداد بافق تامین و به آنها هدیه شد تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: به هر نفر از آنها یک ‌فقره وام کارگشایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان هم پرداخت شد که بتوانند یک شغل خانگی را برای تامین کمک معیشت راه اندازی کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی بافق خاطرنشان کرد: پنج نفر از همسران آنها نیز به خاطر نداشتن شغل وام اشتغال، هر یک مبلغ ۵۰ میلیون تومان دریافت و زندگی ساده را آغاز کردند.

به گفته وی، کلاس‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای نو عروسان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاطر دوام ، قوام و استحکام خانواده و آموختن راه و رسم زندگی با تاسی از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) برگزار شد.

طلایی ادامه داد: پنج نوعروس دیگر هم در نوبت دریافت جهیزیه هستند که خیران می توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به کمیته امداد، واقع در خیابان توحید بافق تحویل دهند.

وی تامین جهیزیه نوعروسان را با حفظ کرامت انسانی خانواده و با هدف ترویج ازدواج آسان و پرهیز از تجملگرایی، بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی و برطرف کردن بخشی از مشکلات مددجویان عنوان کرد.

این مسوول تصریح کرد: کمیته امداد امام(ره) به عنوان یک نهاد اجتماعی و به منظور وظایف و ماموریت های خود در یاری رسانی به نیازمندان و رفع نیازهای مختلف آنان، از سال ۱۳۷۰ برنامه وسیعی برای تامین بخشی از هزینه‌های ازدواج در خانواده‌های نیازمند با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده را تدارک دیده است.

به گفته وی،حامیان طرح اکرام در ۶ ماهه نخست امسال، ۵۳۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۳۹۸ میلیون تومان کمک غیرنقدی مانند لوازم زندگی، ملزومات آموزشی تحصیلی، جهیزیه، خرید تبلت، و بسته معیشتی به فرزندان یتیم و نیازمندان زیر پوشش مساعدت کردند.

از ابتدای امسال تاکنون ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در چارچوب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد پرداخت شد؛ در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر شامل ۹۵۰ خانواده ( تک خدمتی و چند خدمتی) از خدمات کمیته امداد امام (ره) بافق استفاده می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار