مردم فسا در طرح بذرانه، پنج هزار نهال کاشتند


مردم فسا در طرح بذرانه، پنج هزار نهال کاشتند

شیراز-ایرنا- دبیر انجمن جنگل سازان فسا از توابع فارس گفت:با اجرای طرح پویش بذرکاری (بذرانه) در این شهرستان بیش از 250 گروه مختلف اعم از خانواده‌ها، ادارات و نهادهای مختلف پنج هزار نهال کاشتند.

امیرحسین آقاجانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم اجتناب از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها هنگام درختکاری و احیای مرتع‌های سوخته، پویش بذرکاری با عنوان بذرانه برای نخستین بار در شهرستان فسا آغاز شد و اجرای آن سه ماه طول کشید.

وی اضافه کرد: پویش بذرانه با همکاری گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر ذوالفقار فسا، از ابتدای دی ماه ۹۹ در این شهرستان آغاز شد.

آقاجانی گفت: در این طرح بذرها به صورت بسته بندی شده که در هر بسته دستورالعمل و نحوه کاشت بذر آموزش داده شده به علاقه مندان به صورت رایگان داده ‌شد.
وی اضافه کرد: مشارکت خانواده ها در امر درختکاری از دیگر اهداف این پویش بود که مشارکت خانواده ها را در حفاظت و نگهبانی از محیط زیست به دنبال داشت.
به گفته آقاجانی ارتقای فرهنگ درختکاری کاری،توسعه و گسترش فضای سبز و جنگل‌ها و از طرفی افزایش فواید مثبت طبیعت در ارتقای سلامت روحی و روانی مردم و جامعه از دیگر اهداف این پویش بود.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند