سالانه یک هزار هکتار از اراضی استان همدان جنگلکاری می‌شود


سالانه یک هزار هکتار از اراضی استان همدان جنگلکاری می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر ساله یک هزار هکتار از اراضی استان جنگلکاری می‌شود گفت: امسال نیز یک هزار هکتار جنگلکاری در این استان به نتیجه رسید.

به گزارش ایرنا؛ اسفندیار خزائی روز دوشنبه در آیین کاشت نهال در انتظامی استان همدان یادآوری کرد: ۲ هزار هکتار جنگلکاری سال گذشته در این استان عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه شعار محوری سازمان جنگلها در سالجاری «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» نامگذاری شده افزود: هفته منابع طبیعی امسال نزدیک به یک میلیون اصله نهال در مناطق مختلف استان همدان به یاد شهدا توزیع و غرس می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: تنها نهالستان استان همدان در شهرستان ملایر واقع شده است که این نهالستان ظرفیت تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در سال را دارد.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان همدان نیز گفت: حمایت از مجموعه منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست با هدف استفاده بهینه از طبیعت و نگهداری آن برای آیندگان بسیار با اهمیت است.

سرهنگ احمد رحیمی اضافه کرد: امروز هم به یاد شهدای انتظامی و با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، نهال هایی را می کاریم تا با این برنامه ضمن پاسداست یاد و خاطر شهدای گرانقدر اعلام کنیم که انتظامی همدان پشتوانه محکمی برای حمایت و حراست از منابع طبیعی است.

۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هفته منایع طبیعی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022