چهار مرکز مثبت زندگی در خمین راه‌اندازی شد


چهار مرکز مثبت زندگی در خمین راه‌اندازی شد

خمین - ایرنا - رئیس بهزیستی خمین از راه‌اندازی چهار مرکز مثبت زندگی در این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: یک هزار و 720 مددجوی مستمری بگیر این شهرستان از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

«جواد حمزه‌لو » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محله محوری ، الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و کاهش تردد غیرضروری مددجویان به بهزیستی از ویژگی‌های این مراکز است.
وی یکی از اهداف مراکز مثبت زندگی را پایان دادن به سردرگمی مراجعان از جمله افراد دارای معلولیت دانست و گفت: این مراکز دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان بهزیستی را تسهیل کردند و در مراکز مثبت زندگی خدمات ۲۲ گانه اجتماعی، توانبخشی، اشتغال و پیشگیری به مراجعه‌کنندگان ارایه می‌شود.
حمزه لو تصریح کرد: فعالیت مراکز مثبت زندگی، محله‌محور است و جانمایی آن‌ها طوری انجام شده که چهار منطقه بنیاد، قورچی باشی، گوشه و آیت الله سعیدی شهرستان از مزایای خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.
وی افزود: راه‌اندازی و ایجاد مراکز مثبت زندگی به‌عنوان اقدامی مطلوب و بدیع از سوی بهزیستی موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی ، یکپارچه‌سازی و یکسان سازی خدمات این سازمان به جامعه هدف می‌شود.
وی اضافه کرد: ظرفیت مراکز مثبت زندگی ، رسیدگی به ۴۵۰ پرونده است و این مراکز در خمین برای ۱۲ نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده‌اند.
رئیس بهزیستی خمین گفت: یکهزار و ۲۰۰ بازدید از سوی مددکاران مراکز مثبت زندگی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان انجام شده است و این شمار بازدید تا پایان سال افزایش پیدا می کند.
صدور مجوز برای تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸ انجام می‌شود و ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه امسال در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.
هفت هزار نفر در خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان