بستری بیماران مبتلا به کووید19 در فراهان استان مرکزی به صفر رسید


بستری بیماران مبتلا به کووید19 در فراهان استان مرکزی به صفر رسید

اراک-ایرنا- مدیر شبکه بهداشت شهرستان فراهان گفت: بستری بیماران مبتلا به کووید19 در این شهرستان از هفته گذشته تاکنون به صفر رسیده و در حال حاضر هیچ کس به دلیل این بیماری در بیمارستان تحت درمان نیست.

دکتر «محمدرضا حجتی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مجموع ۱۴۳ نفر در این شهرستان بستری و پس از طی مراحل درمانی مرخص شدند و چند روزی است که هیچ کس بستری نشده است.

وی بیان کرد: ۲هزار و ۷۵۰ آزماش پی سی آر( تشخیص عفونت) از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان نمونه‌گیری شده که ۶۶۹ مورد آن مثبت بوده و اقدامات لازم درمانی در این خصوص انجام شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان تاکید کرد: تعداد جان باختگان ناشی از بیماری کووید۱۹ نیز از از ابتدا تاکنون ۴۷ نفر بوده و در حال حاضر این منطقه به لحاظ شرایط کرونا در وضعیت زرد(خطر متوسط) قرار دارد که امکان تغییر این رنگ‌بندی وجود دارد.
دکتر حجتی با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در شهرستان فراهان نیز گفت: مشاهده ابتلای کرونای انگلیسی مربوط به یک سرباز وظیفه ساکن قم بود که در روستای فشک فراهان دوران خدمت سربازی را سپری می‌کند.
وی ادامه داد: با مثبت شدن جواب آزمایش این فرد، از تمام سربازان پاسگاه آزمایش سریع کرونا گرفته شد که تمام موارد منفی اعلام شد و اکنون این سرباز وظیفه در قم قرنطینه است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: از آغاز اجرای این طرح ارتباط تنگاتنگ و تعامل مناسبی بین مسئولان ذیربط وجود دارد و طرح با جدیت پیگیری می‌شود.
دکتر حجتی اظهار داشت: با توجه به استقبال کم مردم از ماسک، مقرر شده است همایش توزیع ماسک خانه به خانه در شهر خنجین برگزار شود چرا که اقدام مشابهی در شهر تلخاب برگزار شد و نتایج رضایت‌بخشی از آن حاصل شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان با اشاره به اینکه منتظر اعلام مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم گفت: با توجه به اینکه این شهرستان مهمانپذیر است و در تعطیلات نوروزی میزان جمعیت به شدت افزایش می یابد، بر همین اساس با موافقت ستاد استانی مدیریت کرونا، باید مبادی ورودی شهرستان را کنترل کنیم.
دکتر حجتی یادآور شد: در راستای ارتقای سلامت مردم، آموزش های لازم برای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بستر فضای مجازی ارائه شده است و دور همی، تجمع و مجالس عزا ممنوع و درحد امکان تحت کنترل درآمده و چاپ آگهی ترحیم نیز ممنوع اعلام شده است.
وی عنوان کرد: با توجه برگزاری مراسم شادی و عروسی در اعیاد رجب و شعبانیه، تذکرات لازم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ولزوم برگزاری مراسم با حداقل نفرات ارائه شده است.
ور در خصوص بازرسی‌های سطح شهر نیز گفت: گروه‌های گشت‌ مشترک اصناف، اداره صمت و بهداشت اقدامات بازرسی و نظارت خود را تشدید کرده‌اند و با کوچکترین بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صاحبان صنوف، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه مسئولان شهرستانی تمایلی ندارند در روزهای پایانی سال، خللی در امرار معاش مردم ایجاد شود بنابراین انتظار می رود همگان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند تا واحدهای صنفی تعطیل نشوند.
وی در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: این اقدام تا اوایل بهمن ماه از سوی مردم وضعیت مناسبی داشت، اما به محض اینکه شهرستان به مدت دوهفته از لحاظ بیماری در وضعیت آبی قرار گرفت و تعداد مبتلایان و میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی کاهش یافت، عادی انگاری به وجود آمد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کاهش یافت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان تاکید کرد: چنانچه مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه باشند شهرستان به لحاظ بیماری در وضعیت نارنجی و قرمز قرار می‌گیرد بنابراین برای کنترل و مقابله با بیماری به ناچار، محدودیت های سختگیرانه در سطح شهرستان اعمال می‌شود.
شهرستان فراهان به مرکزیت شهر فرمهین بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری شمال اراک (مرکز استان مرکزی) واقع شده است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر تا ۱۷ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان این بیماری نیز به ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش