واکنش عجیب سوشا مکانی به شکایتش از پرسپولیسی ها و دلخوری سرخ ها


واکنش عجیب سوشا مکانی به شکایتش از پرسپولیسی ها و دلخوری سرخ ها

سوشا مکانی گفت: من خودم دوست داشتم قانون مشکل پرسپولیس را حل کند و این تیم بتواند هوادارانش را شاد کند. نوشته واکنش عجیب سوشا مکانی به شکایتش از پرسپولیسی ها و دلخوری سرخ ها اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

واکنش عجیب سوشا مکانی به شکایتش از پرسپولیسی ها و دلخوری سرخ ها

سوشا مکانی: از برانکو نامه دارم ؛ نمی‌خواستم پنجره پرسپولیس بسته شود
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۰
واکنش عجیب سوشا مکانی به شکایتش از پرسپولیسی ها و دلخوری سرخ ها

سوشا مکانی گفت: من خودم دوست داشتم قانون مشکل پرسپولیس را حل کند و این تیم بتواند هوادارانش را شاد کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پنجره نقل‌ و انتقالاتی پرسپولیس با وجود پرداخت طلب بودیمیر باز نشد تا مهدی ترابی بازی با نفت‌آبادان را هم از دست بدهد. حالا تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس، سوشا مکانی را مقصر اصلی بسته ماندن پنجره نقل ‌و ‌انتقالاتی پرسپولیس می‌دانند، دروازه‌بانی که خودش مدعی شکایتش مربوط به چند سال پیش بوده و کمیته استیناف هم ۶ ‌ماه پیش حکم نهایی را صادر کرده است. مکانی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه داده است.

به واسطه باز نشدن پنجره نقل‌ و انتقالاتی پرسپولیس، هواداران این تیم حسابی از تو شاکی هستند و می‌گویند نباید با زبان تهدید برای گرفتن طلبت صحبت می‌کردی.

سوشا مکانی گفت:

در این زمینه بهتر است توضیحاتی بدهم. شما دیدید که طلبم را به باشگاه نفت مسجد سلیمان بخشیدم چون در آن مدت کوتاهی که عضو این تیم بودم چیزی جز احترام و خوبی از مسئولان باشگاه و مردم مسجدسلیمان ندیدم. من بعد از چندماه مصدومیت با پیراهن این تیم بازی کردم و دوباره اعتماد به نفسم را به ‌دست آوردم. آنها از من حمایت کردند و به ‌خاطر این برخورد طلبم را بخشیدم. من از صنعت‌ نفت هم طلب داشتم ولی آن را نبخشیدم چون احترامی از آنها ندیدم. من برای حضور در این تیم مبلغ ۵۰۰‌ هزار کرون از جیب خودم هزینه کردم که اگر آن را نگه می‌داشتم به پول الان یک و نیم میلیارد تومان می‌شد. من این مبلغ را از جیب خودم دادم، آن هم درحالی‌که قراردادم با صنعت‌نفت ۳۵۰‌ میلیون تومان بود. آنها ۲۰۰‌ میلیون تومان از این مبلغ را به من ندادند و این یعنی بی‌احترامی و قدرنشناسی. من هم شکایت کردم و پولم را گرفتم. در مورد پرسپولیس هم همین شرایط وجود داشت، یعنی باشگاه به من بدهکار بود ولی رفتارهایی در این چند سال انجام دادند که من هم از طریق قانونی این موضوع را پیگیری کردم.

ولی پرونده تو دقیقا زمانی به جریان افتاد که پرسپولیس قصد داشت از مهدی ترابی استفاده کند و طبیعتا خیلی از هواداران پرسپولیس توقع نداشتند در این برهه چنین اقدامی انجام دهی.

سوشا مکانی گفت:

من در این مورد دلایل خودم را می‌آورم و دیگران هم قضاوت می‌کنند. من در سال دوم عضویتم در پرسپولیس یک‌فصل بدون پول بازی کردم. وقتی جلوی بازی من توسط فدراسیون گرفته شد، باشگاه پرسپولیس با مدیریت طاهری و ترکاشوند جلسه گذاشت و ۱۰۰‌ میلیون تومان به یک‌مدیر برنامه پول دادند تا بتوانم بازی کنم. بعد از این داستان ۸۱۰‌ میلیون تومان از طلبم ماند که باید پرداخت می‌کردند ولی این پول را ندادند و من یک فصل تمام بدون پول برای پرسپولیس بازی کردم.

ظاهراً ماجرای محرومیتت باعث شد که پرسپولیس طلبت را ندهد.

سوشا مکانی گفت:

محرومیت من دقیقا بعد از اتمام لیگ بود و من اصلا تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس قرار نداشتم. من چند بزرگ پرسپولیس را واسطه کردم تا تکلیفم را مشخص کنند ولی نه‌تنها این کار را انجام ندادند بلکه هزار حرف بد پشت ‌سر من زدند و گفتند که سوشا از پرسپولیس طلب ندارد. من در این سال‌ها بارها پیگیر طلبم شدم ولی متأسفانه هیچ جواب روشنی از مسئولان پرسپولیس نگرفتم. مطمئنا خیلی از هواداران پرسپولیس در جریان مسائلی که در سال‌های گذشته رخ داد نیستند. خیلی‌ها فکر می‌کنند من در این مقطع زمانی خواسته‌ام که پنجره پرسپولیس بسته شود ولی اصلا اینطور نیست. این شکایت مربوط به چند سال پیش است که درنهایت ۶ ‌ماه پیش کمیته استیناف حکم را به سود من صادر کرد. براساس این حکم باشگاه پرسپولیس باید طلب ۸۰۰ ‌میلیونی مرا پرداخت کند. این مبلغ اگر در همان زمان پرداخت می‌شد قطعا می‌توانستم یک‌کار مهم با آن انجام دهم ولی از پول مهم‌تر این است که با شخصیت من بازی شد.

با اتفاقات روزهای اخیر فکر می‌کنی باشگاه طلبت را به این زودی‌ها بدهد؟

سوشا مکانی گفت:

قبل از جواب دادن به این سؤال باید بگویم حکمی که الان صادر شده به من ارتباطی ندارد چون من مدت‌ها پیش شکایت کرده بودم. شاید این حکم قبل از شروع لیگ قهرمانان که پرسپولیس پنج، شش بازیکن جدید جذب کرد صادر می‌شد، آن وقت این تیم نمی‌توانست از بازیکنان جدیدش استفاده کند. خیلی از هواداران پرسپولیس به من فحش می‌دهند و عیبی هم ندارد ولی آیا آنها می‌دانند که مدیران قبلی پرسپولیس چگونه با من رفتار کردند؟ در جواب سؤال شما هم باید بگویم که مسئله من پول نیست و در این میان شخصیت من خدشه‌دار شد و این موضوع با پول هم جبران نمی‌شود. بی‌احترامی مدیران پرسپولیس به من با ۸۰۰ ‌میلیاردتومان هم جبران نمی‌شود. می‌خواستم یک موضوع دیگر را هم بگویم. چرا ما نباید برای بازیکن یا مربی ایرانی ارزش قائل شویم؟ واقعا چه فرقی بین من و بودیمیر است که مهم‌ترین کارش در پرسپولیس حضور در خوشحالی‌ها بعد از گل بود و درنهایت هم ۱۰ ‌میلیارد تومان پول گرفت. جالب اینجاست که مدیران ما در ماجرای بدهی به بازیکنان ایرانی دنبال لابی و ماست‌مالی هستند تا هر طور که شده قانون را دور بزنند ولی این کار را نمی‌توانند در مورد بازیکنان و مربیان خارجی انجام دهند. واقعا ما چه زمانی می‌خواهیم این چیزها را یاد بگیریم و لابی کردن و دور زدن قانون را در فوتبال خودمان از بین ببریم؟

قصد نداری در این قضیه کمی کوتاه بیایی؟

سوشا مکانی گفت:

مسئولان پرسپولیس می‌خواهند هواداران را تحریک کنند و زیر ماسک بخندند ولی من به این چیزها توجه نمی‌کنم. قسم می‌خورم که اگر در همان زمان که از پرسپولیس جدا شدم، با من با احترام رفتار می‌کردند، طلبم را به پرسپولیس می‌بخشیدم. برای من مهم‌تر از مسائل مالی، احترامی است که باید می‌دیدم ولی ندیدم. حالا هم کار را به قانون سپردم و تا زمانی که طلبم را نگیرم از موضع خودم عقب‌نشینی نخواهم کرد. من از آقایان برانکو و پانادیچ که آدم‌های صادقی هستند، نامه دارم که نوشته‌اند از عملکرد مکانی رضایت کامل داریم. من هیچ‌وقت دوست نداشتم کاری انجام دهم که باعث ایجاد حاشیه برای تیم شود ولی حالا چنین برخوردی با من صورت گرفته است.

ولی در نهایت پنجره پرسپولیس عصر دیروز باز شد.

سوشا مکانی گفت:

من به این موضوع اهمیتی نمی‌دهم. من خودم دوست داشتم قانون مشکل پرسپولیس را حل کند و این تیم بتواند هوادارانش را شاد کند. با این وجود تاکید می‌کنم قانون برای من مهم است. من کار خودم را از طریق قانون انجام خواهم داد حالا می‌خواهد این داستان در ایران باشد یا خارج از ایران. من مطمئنم از طریق قانون به حقم خواهم رسید، حقی که ۶‌سال به آن نرسیدم.

کمی هم در مورد وضعیت خودت صحبت کن. چرا تصمیم گرفتی در میوندالن بمانی؟

سوشا مکانی گفت:

من ۳ فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارم و جدایی دست خودم نیست، هر چند که خودم هم دوست داشتم بمانم. من اینجا مشکلی ندارم و تغییر تیم هم چندان برایم جالب نیست. من می‌توانستم به تیم‌های دیگر بروم که در جدول شرایط بهتری نسبت به میوندالن دارند ولی مهم‌ترین مسئله این است که خودم را نشان دهم که خوشبختانه فصل گذشته در بین ۱۱‌ بازیکن منتخب فصل قرار گرفتم و این یک پیروزی بزرگ برای من بود.

از لیگ ایران هم پیشنهاد داشتی؟

سوشا مکانی گفت:

بله، اخیرا چند پیشنهاد بسیار خوب داشتم ولی فعلا علاقه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید