بررسی ماجرای مرگ انصاریان و میناوند …


بررسی ماجرای مرگ انصاریان و میناوند …

عده‌ای معتقد بوند اگر واکسن کرونا زودتر وارد کشور می‌شد مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست نمی‌دادیم. این در حالی است که برخی پزشکان معتقدند که آنها حتی اگر واکسن کرونا را هم دریافت می‌کردند، باز ممکن بود از دنیا بروند. نوشته بررسی ماجرای مرگ انصاریان و میناوند … اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

بررسی ماجرای مرگ انصاریان و میناوند …

دلیل مرگ میناوند و انصاریان در اثر کرونا ؛ اگر واکسن زده بودند چه می‌شد؟
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۰
بررسی ماجرای مرگ انصاریان و میناوند …

عده‌ای معتقد بوند اگر واکسن کرونا زودتر وارد کشور می‌شد مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست نمی‌دادیم. این در حالی است که برخی پزشکان معتقدند که آنها حتی اگر واکسن کرونا را هم دریافت می‌کردند، باز ممکن بود از دنیا بروند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهرداد میناوند و علی انصاریان دو پیشکسوت فوتبال تیم ملی و پرسپولیس به علت ابتلا به بیماری کرونا به ترتیب در هشتم و پانزدهم بهمن امسال جان خود را از دست دادند.

فوت این دو ورزشکار فقید حواشی فراوانی را به دنبال داشت و عده‌ای از افراد معتقد بوند اگر واکسن کرونا زودتر وارد کشور می‌شد، این دو ورزشکار را از دست نمی‌دادیم. این در حالی است که دکتر پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری معتقد است حتی اگر واکسن کرونا هم به آن‌ها تزریق می‌شد، باز هم ممکن بود این دو عزیز از دنیا بروند.

طبرسی توضیح داد:

هنگامی که واکسن تزریق می‌شود، باید از تزریق دوز دوم آن ۲۸ روز گذشته باشد تا ما بتوانیم منتظر ایمنی باشیم. چراکه دوز اول واکسن ایمنی پایینی دارد و از آنجا که واکسیناسیون در دنیا از دی ماه آغاز شده است، شاید افرادی که دیماه این واکسن را تزریق کرده اند، تازه الان در مقابل این ویروس ایمن شده باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن به سرعت نمی‌تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند، اما تزریق آن اقدامی ضروری است، گفت:

اینکه یک سری از افراد می‌گویند اگر واکسن بیاید، ما واکسن نمی‌زنیم، دید اشتباهی است و نمی‌توان در مورد این ویروس ریسک کرد.

چرا کرونا جان ورزشکاران را گرفت؟
ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود بیاید که با توجه به اینکه از ابتدای شیوع کرونا ریسک فاکتورهایی نظیر سن بالا و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای برای این بیماری مطرح می‌شد و به گفته بسیاری از پزشکان افرادی که این ریسک فاکتورها را دارند، بیش از سایرین دچار نوع سخت این بیماری می‌شوند، چرا افرادی نظیر «مهرداد میناوند» و «علی انصاریان» که جوان و ورزشکار بودند، دچار نوع بسیار سخت کووید شدند و متاسفانه از دنیا رفتند؟

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در این خصوص توضیح داد:

کرونا یک بیماری چندچهره است و یک جنبه ندارد. فاز اول آن فاز تکثیر ویروسی و شبیه سرماخوردگی است و در فاز دوم بیماری وارد چرخه التهابی می‌شود که در این مرحله هنوز بسیاری از جنبه‌های بیماری مبهم است.

وی ضمن اشاره به اینکه ما در فاز دوم بیماری کرونا اقداماتی نظیر تزریق کورتون، تجویز داروهای ضد و التهابی و ضد ویروسی را انجام می‌دهیم، ادامه داد:

ممکن است بیماری با وجود سن بالا و ابتلا به قند، فشار خون بالا، دیابت و … بهبود یابد و در مقابل وضعیت بیماری در یک فرد جوان به گونه‌ای باشد که نتوانیم برای او کاری کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر اینکه ژنتیک بحث بسیار مهمی است، اظهار کرد:

در دنیا کارهایی صورت گرفته و در ایران هم کارهایی در مورد زمینه‌های ژنتیک افراد در پاسخ‌های التهابی انجام شده و برای مثال هنگامی در یک خانواده دو برادر و پدر دچار نوع شدید کرونا می‌شوند و در خانواده دیگر همگی این بیماری خفیف می‌گیرند. این امر نشان‌دهنده این است که ژنتیک در ابتلا به این بیماری بسیار مهم است.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود:

مقدار ویروسی هم که وارد بدن می‌شود، در شدت بیماری بسیار موثر است. هنگامی که مقدار ویروس در بدن فرد بیشتر باشد، شدت بیماری هم در او بیشتر است. در خصوص این دو عزیز به نظر می‌رسد مقدار ویروس بالا و تهاجم اولیه سنگین بود.

نمی‌توان گفت کرونا همه جوانان را درگیر می‌کند
حمید عمادی، متخصص بیماری‌های عفونی هم در این خصوص گفت:

به طور کلی این ویروس در افراد مسن خطرناک‌تر است و کشندگی بالاتری دارد، اما با مواردی هم از بین کادر درمان و سایر افراد جوان مواجه بودیم که نوع سخت این بیماری را گرفتند یا بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. ممکن است زمینه‌های ژنتیکی در بدن برخی افراد وجود داشته باشد که آن‌ها را در مقابل کووید آسیب‌پذیرتر کند یا بیمار جوان دچار مشکلاتی باشد که ما از آن بی‌خبر باشیم.

وی افزود:

به همین دلیل نمی‌توان با فوت چند مورد بیمار جوان در این خصوص قضاوت و نتیجه‌گیری کرد که این ویروس همه جوانان را درگیر می‌کند. به طور معمول کووید۱۹ درگیری کمتری در جوانان ایجاد می‌کند و بیشتر در افرادی که مسن هستند و بیماری زمینه‌ای دارند، مشکل ایجاد می‌کند و سبب فوت می‌شود. آمار مرگ‌ومیر بیماران مبتلا هم این موضوع را تایید می‌کند. اما این امر صددرصد نیست و در مورد همه اشخاص صدق نمی‌کند. ممکن است جوانانی باشند که دچار نوع سخت این بیماری شوند یا بر اثر ابتلا از دنیا بروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور