جدیدترین آمار همه گیری کرونا/ ابتلای بیش از 117 میلیون نفر در جهان


جدیدترین آمار همه گیری کرونا/ ابتلای بیش از 117 میلیون نفر در جهان

سلامت نیوز:آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 117 میلیون و 449 هزار و 675 نفر رسیده و مرگ دو میلیون و 605 هزار و 347 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه ترین آمارها تاکنون 92 میلیون و 964 هزار و 137 نفر از مبتلایان به کووید-19 بهبود یافته اند. روند افزایش آمار ابتلا به بیماری...

سلامت نیوز:آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۷۵ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۴۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۹۲ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۱۳۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۵۳۷ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۱۱.۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۱ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.
تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۴ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۹ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.
همچنین روسیه بیش از ۸۹ هزار، فرانسه بیش از ۸۸ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۲ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.
پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۱ هزار، ایران با بیش از ۶۰ هزار و ۶۰۰، کلمبیا با بیش از ۶۰ هزار و ۵۰۰، آرژانتین با ۵۲ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۰ هزار، پرو با بیش از ۴۷ هزار و لهستان با بیش از ۴۵ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۲۵۰ مبتلا، ۵۳۷ هزار و ۸۳۸ قربانی
۲. هند: ۱۱ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۳۹۸ مبتلا، ۱۵۷ هزار و ۸۹۰ قربانی
۳. برزیل: ۱۱ میلیون و ۱۹ هزار و ۳۴۴ مبتلا، ۲۶۵ هزار و ۵۰۰ قربانی
۴. روسیه: چهار میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۷۶ مبتلا، ۸۹ هزار و ۹۴ قربانی
۵. انگلیس: چهار میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۲۰ مبتلا، ۱۲۴ هزار و ۵۰۱ قربانی
۶. فرانسه: سه میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۳۳ مبتلا، ۸۸ هزار و ۵۷۴ قربانی
۷.اسپانیا: سه میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۲ مبتلا، ۷۱ هزار و ۱۳۸ قربانی
۸. ایتالیا: سه میلیون و ۶۷ هزار و ۴۸۶ مبتلا، ۹۹ هزار و ۷۸۵ قربانی
۹. ترکیه: دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۱۷ مبتلا، ۲۹ هزار و ۳۰ قربانی
۱۰. آلمان: دو میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۵۵ مبتلا، ۷۲ هزار و ۵۳۲ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا