قالیباف: شهادت «بیک محمدی» نشان داد دفاع از ارزش‌های اسلام ادامه دارد


قالیباف: شهادت «بیک محمدی» نشان داد دفاع از ارزش‌های اسلام ادامه دارد

تهران- ایران- رییس مجلس با تاکید بر اینکه نیروهای خلاق و جوان می‌توانند کشور را از سختی عبور دهند، گفت: به شرطی که به مردم، جوانان، سنت‌های الهی، ظرفیت‌های کشور و کلام حضرت  امام (ره) که فرمودند ما می‌توانیم، توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر خلبان سرلشکر بیک محمدی در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش که در اواخر دفاع مقدس بر اثر هدف گرفتن هواپیمایش از سوی پدافند ارتش بعث عراق به شهادت رسید، گفت: امروز به یاد شهیدی گردهم آمده‌ایم که مانند دیگر همرزمانش به همه فرصت‌ها و امکانات دنیا که حقش بود و می‌توانست یک زندگی عادی را داشته باشد، با انتخاب آزادانه و آگاهانه پشت پا زد و مسیر دفاع از اسلام را انتخاب و جان خود را در راه خدا هدیه کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی (ره) توانست تحولی عظیم در جوانان ایجاد کند و بر حکومت طاغوت پایان دهد که این به برکت خون شهداست. امروز در جمع ما شهیدی است که نشان داد راه دفاع از ارزش‌های اسلام ، مکتب قرآن و اهل بیت ادامه دارد.

قالیباف با بیان اینکه امام (ره) و مردم با توکل به سنت‌های الهی علیه طاغوتی ایستادند، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی همه امکانات در خدمت دشمن بود، اما جامعه ما برای خدا حرکت کرد. همه این امکانات که روزی در خدمت دشمن بوده با انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام (ره) و مجاهدت مردانی همچون بیک محمدی در اختیار اسلام و مردم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ظلم و ستمی که با وابستگی به استکبار در رژیم طاغوت دنبال می‌شد، با حضور شهیدانی چون بیک محمدی به اسلام و ایران اسلامی لبیک گفتند و همه زندگی خود را رها کردند تا اسلام زنده بماند و دیدم که این جوانان چه افتخاراتی آفریدند.

قالیباف ادامه داد: این شهدا در انجام‌عملیات‌های تاکتیکی و با ارتفاع پست هیچگاه تردید نکردند چون بر سنت‌های الهی و دفاع از اسلام و این سرزمین باور داشتند و ما تا پایان عمر در بعد مادی و معنوی مدیون این شهدا و خانواده های آنها هستیم.

وی افزود: تصور کنید بیشتر از ۳۰ سال خانواده‌ای منتظر بازگشت عزیزش باشد و انتظار و هر زنگ تلفن برای این خانواده‌ها سخت است و ما مدیون این خانواده‌ها هستیم.

قالیباف ادامه داد: امروز هم شهدای نیرو هوایی ارتش و هم این نهاد برای خنثی سازی رفتارهای دشمن ما، آمریکا، نمونه ای تمام عیار هستند و حتی پیش از پیروزی انقلاب، همافران ارتش به انقلاب و امام (ره) پیوستند و به رغم تحریم ۴۰ ساله تا امروز پای انقلاب و کشور ایستادند.

وی ادامه داد: عده ای از زمان قائله کردستان در اوایل انقلاب تصور می‌کردند که نیروی هوایی که وابستگی کامل به آمریکا داشت، هرگز کمر راست نخواهد کرد. اما دیدیم که در همه این فراز و نشیب‌ها به دلیل غیرت و گذشتن از جان و خلاقیت و مدیریت نیروی هوایی ارتش و فرماندهان شهیدی همچون شهید بابایی، شهید اردستاتی، شهید ستاری که شجاعانه و مردانه جنگیدند. امروز نیروی هوایی در چنین جایگاهی قرار دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش فنی، نگهداری و پدافندی نیروی هوایی گفت: در این بخش‌ها نیز نیروی هوایی شجاعانه، مبتکرانه و ایثارگرانه مبارزه کرد و خوشحالیم در جمعی حضور دارم که سبب افتخار نیروی هوایی ارتش هستند و امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

قالیباف در بخشی از سخنان خود خاطره ای از عملیات والفجر ۸ را تعریف کرد و گفت: در اوج تحریم‌ها در این عملیات بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن در منطقه فاو سرنگون شد و وقتی سقوط هواپیماها را می دیدم، روحیه ما تقویت می‌شد.

وی گفت: از جان گذشتگی و رشادت‌های خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش یادگرفتیم و هرگز آن را فراموش نمی‌کنیم. شهدا و نیروی هوایی ارتش و دیگر نهادهای مدافع از کیان کشور، نمادی از مقاومت در دوران دفاع مقدس و ۴۰ سال مقابله با تحریم هستند.

قالیباف ابراز امیدواری کرد که این مسیر تحت هدایت رهبر معظم انقلاب و برای مردم مقاوم تداوم یابد و افزود: امروز راه شهدا و امام شهدا و افتخار آفرینی برای ایران عزیز و پاسخ مثبت دادن به مقاومتی که مردم در دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند، فقط یک چیز است و آن گره از کار مردم باز کردن است که باید از سوی ما مسوولان انجام شود.

وی تاکید کرد: امروز افرادی دلسوز مردم و انقلاب ایران اسلامی هستند که مشکلات اقتصادی و گرانی را حل کنند و کارآمد باشند. زیرا جنگ امروز اقتصادی است و ما مسوولان باید باور کنیم که سنت های الهی تغییر نمی‌کنند. زیرا همان خدایی که در جنگ همراه ما بود، در جنگ اقتصادی نیز همراه خواهد بود به شرطی که این باور ما باشد.

قالیباف ادامه داد: اینکه در این راه مانند شهید بیک محمدی و رزمندگان دفاع مقدس مجاهدت کنیم و با نیروهای خلاق پیش برویم. البته مجاهدت یعنی اینکه رزمنده ای که امروز بازنشسته است و مقابل دشمن سرفرود نیاورد، مقابل خانواده اش، شرمنده نشود.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه نیروهای خلاق و جوان می‌توانند کشور را از سختی عبور دهند، خاطرنشان کرد: به شرطی که به مردم، سنت‌های الهی، جوانان، ظرفیت‌های کشور و کلام حضرت امام (ره) که فرمودند که ما می‌توانیم، توجه داشته باشیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز باید نشان دهیم کارآمدی دین در اداره جامعه می‌تواند مشکلات را حل کند و این یعنی مجاهدت و انقلابی گر که می‌توان محقق کرد.

خلبان بیک محمدی در سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد و بعد از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۴۹ به عنوان همافر به استخدام نیروی هوایی درآمد و دوره‌های تخصصی با هواپیما F۴ را در ایران و آمریکا گذراند. این شهید دفاع مقدس با اتمام دوران آموزشی، به عنوان خلبان F۵ در پایگاه هوایی شکاری و در گردان‌های مختلف انجام وظیفه کرد.

هواپیما شهید خلبان بیک محمدی چند ماه پیش از پایان جنگ در منطقه شلمچه، مورد اصابت پدافند دشمن قرار گرفت و او مفقود الاثر می‌شود تا اینکه پیکر پاک این شهید والامقام در عملیات تفحص پس از حدود ۳۱ سال پیدا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید