کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از مواسات تا ایران قوی


کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از مواسات تا ایران قوی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بخشی از فعالیت‌های این ستاد را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین « علی چراغی پور» در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعضای این ستاد، اظهار کرد: از ابتدای امسال با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا، برنامه های متنوع فرهنگی در راستای مبارزه با این ویروس و اطلاع رسانی اقشار مختلف مردم و همچنین کمک های مومنانه در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد.

وی گفت: رزمایش کمک های مومنانه و مواسات بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات مقام عالی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سطح کانون های مساجد استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد که تا کنون ۴ مرحله بسته های مواد غذایی در سطح استان توزیع شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: یکی از طرح های بزرگ و مهم ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در راستای ساماندهی فعالیت های کانون های مساجد و ثبت این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد، اجرای طرح ملی ایران قوی بوده است که در این راستا تعامل و همفکری بسیار خوبی با کانون های مساجد در راستای اجرای این طرح انجام شد.


چراغی‌پور با تاکید بر تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری در طول امسال، گفت: در طول اجرای طرح ملی ایران قوی در چند مرحله از کانون هایی که با نظارت استاد استانی توانسته بودند، امتیازات لازم را کسب کرده و رتبه های برتر را به خود اختصاص داده بودند، تقدیر شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در استان، افزود: ایلام اولین استانی بود که این طرح با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن برگزار شد، همچنین طرح ملی شنبه های کتاب در مناطق مختلف استان اجرا گردید.

چراغی پور تصریح کرد: کتابخانه های عمومی حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همواره محلی برای حضور جوانان و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بوده است، اما با شیوع کرونا فعالیت این کتابخانه ها محدود شده است، در حال حاضر ۸۶ باب کتابخانه عمومی کانون های فرهنگی و هنری در سطح استان وجود دارد که به امید حق تعالی، با شکست و از بین رفتن ویروس منحوس کرونا، این کتابخانه های عمومی بازگشایی خواهند شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با سایر دستگاه های اجرایی فرهنگی استان، اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد در خصوص آموزش همگانی برای ترویج استفاده از کالای استاندارد، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل سازمان بهزیستی در خصوص مبارزه با آسیب های اجتماعی، انعقاد تفاهم نامه با سازمان محیط زیست استان در خصوص استفاده از امکانات در راستای ترویج حفظ محیط زیست، تفاهم نامه با اوقاف و امور خیریه استان ایلام در راستای استفاده از مدیران کانون ها در هیئت امنای مساجد و تفاهم نامه با بسیج مساجد از جمله این تفاهم نامه های همکاری بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تاکید بر اینکه در حد توان و ظرفیت تلاش شده است که از همه امکانات در راستای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به جوانان و نوجوانان عضو کانون های مساجد استفاده شود، گفت: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، سربازان فرهنگی در عرصه حضور در سطح مساجد هستند و کارکنان مجموعه ستاد استانی در یک مجموعه واحد در کنار هم در راستای خدمات رسانی به اعضای کانون های مساجد گام بر می دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا