طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب حوزه باشماق چای میانه افتتاح شد


طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب حوزه باشماق چای میانه افتتاح شد

تبریز- ایرنا- طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب حوزه باشماق چای واقع در بخش مرکزی میانه با 9 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این طرح در سطح هفت هزار و ۸۰۰ هکتار و اجرای پنج سازه سنگ‌ملاتی در تیپ های دو، سه و چهار متری در حجم ۲۵۰۰ متر مکعب از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرا شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان میانه در مراسم افتتاح این طرح از اجرای ۹ طرح آبخیزداری در سطح ۶۰ هزار هکتار با ۶۰ درصد اجرا و ۴۰ درصد در وصف اجرا خبر داد و گفت: در سال ۹۷ از محل صندق توسعه ملی ۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های حوزه آبخیز شهرستان اختصاص یافت.

عادل قاسمی اضافه کرد: از این اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۹۷ در حوزه آبخیز آقکند و ۳۰ میلیارد ریال آن در سال ۹۸ و ۹۹ در حوزه آبخیز ایشلق چای؛ باشماق و تکمیل آقکند با حجم اجرایی ۸ هزار و ۲۰۰ متر مکعب هزینه شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های آب و خاک از ضروریات مهم در شهرستان است تصریح کرد: حفاظت و کنترل خاک و آب و هدایت طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری سبب شکوفایی بخش کشاورزی و رونق آن خواهد بود.

قاسمی، کنترل فرسایش و هدررفت خاک، کنترل و مهار سیل های ویرانگر، تقویت سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از حمل رسوبات به مخازن سدهای بزرگ، به حداقل رساندن خسارات وارده در اثر خشکسالی و تقویت مراتع با انجام عملیات بیولوژیکی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ها خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن